Jumaat, Disember 02, 2016

Hahaha!!! Memang taraf Cikai sungguh Majlis Peguam Negara ni rupanya. Suka betul diorang kutip sampah macam Si Mak Lampir Moden tu untuk menjadi sebahagian dari organisasi diorang. Makin terserlah pulak kencederungan diorang ni.

Walhal, apa sumbangan yang telah diberikan oleh Si Mak Lampir Moden tu kepada institusi perundangan Negara sehingga melayakkan dia dipilih menganggotai Majlis Peguam Negara tu? Buta sangat ke peguam yang membuat pilihan?

ATAU mungkin, mereka yang memilih Si Mak Lampir Moden tu pun sehaluan jugak dengan dia yang cenderung menyokong puak Pakatan Haprak yang ber-"Abang Besar"-kan DAPigs untuk menentang penyatuan umat Islam di Malaysia?

Jika sebelum ini, Si Mak Lampir Moden tu pernah tampil dengan isu kontroversi apabila dia terlibat memperjuangkan penggunaan kalimah Allah bagi agama lain selain dari agama Islam walaupun dia mengaku yang dia beragama Islam!!!

Kemudian, Si Mak Lampir Moden tu pulak turut bersama - sama dengan DAPigs dan PAN dalam melancarkan serangan terhadap PAS yang telah membentangkan cadangan untuk meminda Rang Undang - Undang Mahkamah Syariah (RUU 355).

Puak DAPigs dan PAN tu selama ini sering kali tampil membuat dakwaan serta menuduh PAS nak melaksanakan Hukum Hudud. Maka begitu juga yang didakwa oleh Si Mak Lampir Moden ni yang menjadikannya sebagai modal Politik.

Dan yang terbaru, Si Mak Lampir Moden tu juga turut terlibat dengan bantahan terhadap Rejim PAS Kelantan yang dituduh mengambil tindakan yang kejam serta zalim terhadap penduduk masyarakat Orang Asli Temiar di Gua Musang.

Maka persoalannya, apa kriteria utama bagi seorang Ahli Majlis Peguam Negara tu sebenarnya? Adakah mereka dipilih hanya semata - mata kerana kelantangan mereka bersuara dan menjadi boneka kepada puak Pakatan Haprak tu semata - mata?

ATAU, adakah mereka dipilih berdasarkan kepada merit dan pengalaman mereka sebagai seorang peguam yang tidak berat sebelah menyokong sesetengah pihak hanya kerana mahu menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri? Kalau itu la kriterianya, nampak sangat Majlis Peguam Negara tu tidak profesional!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Tengoklah nanti apa yg Allah akan bagi kpd golongan yg anti agama.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping