Jumaat, Disember 02, 2016

Jelas, sifat kebencian dikalangan puak Pakatan Haprak tu terhadap PAS kini semakin kian terserlah dengan kemunculan beberapa pihak yang lantang menzahirkan sifat permusuhan mereka terhadap parti itu secara terang - terangan.

Tapi jangan salah sangka pulak. "Mak Lampir Moden" yang dimaksudkan ni bukannya Si Ahli Parlimen Ampang yang memang cukup sinonim dengan nama 'Mak Lampir' tu. Sebaliknya, ia merujuk kepada seorang aktivis yang bencikan PAS.

Jika sebelum ini, PKR sambil dibantu oleh pemimpin dari kalangan parti Ternakan DAPigs tu didakwa cuba 'Main Belakang' dengan menyerang kepimpinan Rejim PAS Kelantan berhubung isu yang berkaitan dengan Hak Orang Asli di Kelantan.

Kali ini muncul pulak seorang "Mak Lampir Moden" yang secara terbuka memusuhi Rejim PAS Kelantan dan menjadikan isu berkaitan dengan masyarakat orang Asli Temiar itu sebagai bahan modal Politik Murahan dia semata - mata.

Sebagai rekod, Si Mak Lampir Moden tu sebelum ini pernah muncul dengan beberapa isu yang sarat dengan kontroversi, diantaranya memperjuangkan Hak penggunaan kalimah Allah oleh penganut agama lain selain dari agama Islam.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, PAS mendakwa kemunculan Si Mak Lampir Moden membela Orang Asli Temiar dalam kes pembalakan di Gua Musang hanya berbuat demikian kerana memusuhi Rejim PAS Kelantan.

Malah, PAS juga turut membuat dakwaan kononnya Si Mak Lampir Moden tu telah berpakat lebih awal dengan parti Politik dikalangan Pakatan Haprak tu untuk membina persepsi buruk terhadap kepimpinan Rejim PAS Kelantan secara terbuka.
“Hal di Kelantan itu digerakkan oleh parti politik, berpakat dengan penentang kelulusan undang-undang Islam seperti Siti Kassim yang memusuhi Kerajaan Kelantan, bukan pencinta alam sekitar, jauh sekali pencinta Orang Asal,” kata Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Muhammad Sanusi Mohd Nor.
“Tahukah anda bahawa seorang pemimpin PAN (Amanah) dari Kelantan, yang mendalangi isu di Kelantan sekarang ini, dulu pernah ke Kedah berjumpa Menteri Besar (Datuk Seri Azizan Abdul Razak) untuk meminta kawasan balak, berpakat dengan taikon kilang plywood (papan lapis),” katanya di Harakahdaily hari ini.
Pokok pangkalnya, kemunculan Si Mak Lampir Moden ni hanya semata - mata untuk memberikan gambaran bahawa Rejim PAS Kelantan ni Kejam dan Zalim terhadap rakyat. Semua itu dilakukan atas dasar kebencian dia terhadap PAS yang sebelum ini telah membentangkan RUU 355 bagi memperkasakan bidang kuasa Mahkamah Syariah!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Semua tu nak dapat publisiti murahan dan nak tekan kerajaan Kelantan je. Usaha itu kosong dan sia-sia. Org Kelantan dah faham permainan politik golongan berkepentingan.

    BalasPadam
  2. Hantu-hantu sedang merayau dan mengacĂ u di sana sini.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping