Jumaat, Disember 02, 2016

Hahaha!!! Tak pasti la sama ada Pak Samad ni dah betul - betul nyanyuk atau mungkin dia dah terbiasa hidup dalam kekeliruan yang cukup mengelirukan sehingga menyebabkan dia mudah meroyan macam orang hilang akal tak tentu arah.

Mungkin inilah akibatnya bila seorang Sasterawan cuba nak berkecimpung dalam dunia Politik sedangkan dia bukan 'Ahlinya'. Setakat pandai menyalak dan menyalahkan pihak berkuasa je secara membabi buta, tak payah suruh Sasterawan.

Cukup setakat budak sekolah tadika pun tau buat benda yang sama. Maka, kenyataan yang dibuat oleh Si Pak Samad ni memberikan gambaran bahawa dia mungkin terkeliru dengan tindakan yang telah dikenakan terhadap Si Maria Chin tu.

Apa yang jelas, tindakan Pak Samad yang secara terbuka menghina tugas dan tanggungjawab pihak Polis ni serta didakwa menyalah-gunakan kuasa yang mereka miliki untuk buat penahanan terhadap Si Maria tu memang tidak dapat diterima. 

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, Si Pak Samad ni membuat dakwaan kononnya pihak Polis telah mengambil tindakan yang salah dan bercanggah dengan tujuan serta matlamat asal pengubalan Akta SOSMA sebelum ini.
"Kami menggesa menteri dalam negeri menghormati hak demokrasi rakyat, membebaskan Maria Chin Abdullah dengan segera dan menghentikan penindasan terhadap aktivis pro-demokrasi yang memperjuangkan pilihan raya yang bersih dan adil.
"Sosma sepatutnya diguna pakai untuk kes keganasan berkumpulan (organized violence), menghasut ketidakpuasan hati terhadap Yang di-Pertuan Agong dan mengancam ketenteraman dan keselamatan awam.
"Oleh yang demikian, polis langsung tidak ada alasan yang munasabah untuk menahan Maria Chin bawah Sosma. Penyelewengan kuasa dalam penahanan seseorang warganegara telah menjadikan Malaysia sebuah negara polis!" katanya.
Jelas kenyataan yang dibuat oleh Si Pak Samad tu tidak merujuk kepada realiti sebenar. Dia jelas tidak sedar bahawa perhimpunan itu hanya menimbulkan sentimen kebencian dikalangan rakyat dan menyebabkan Negara menjadi huru hara.

Pak Samad ni jelas tidak dapat menghubung-kaitkan keadaan yang berlaku dibeberapa buah Negara luar yang sehingga ke hari ini masih berada dalam keadaan porak peranda yang menyebabkan rakyatnya hidup dalam keadaan melarat.

Semua ini untuk siapa? Apa tujuannya puak penyokong Bershit ni menghidupkan keadaan seperti itu didalam Negara ini? Siapa yang akan mendapat keuntungan dari perhimpunan tersebut sekiranya rakyat tidak lagi hidup dalam keadaan aman?

Dalam erti kata mudahnya, apa yang dilakukan oleh Si Pak Samad ni hanya satu tindakan menyemai sifat Chaos dikalangan rakyat Malaysia demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi puak - puak Pakatan Haprak tu. Nak pulak DAPigs yang sudah menjadi sebahagian dari anutannya pada ketika ini!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Sekarang ni istilah makan dedak yg popular. Mungkinkah dia pun makan dedak? Emm...entahlah.

    BalasPadam
  2. dok layan buat pe situa biol nak mampus tu..nasihat dia beramal di hujung usia lg baik

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping