Jumaat, Disember 23, 2016

Strategi pembangkang menamakanPresiden PKR, Wan Azizah sebagai Perdana Menteri idea lapok yang sudah ketinggalan zaman yang cuba didendangkan semula untuk meraih sokongan pengundi dalam Pilihan Raya Umum ke-14 kelak. 

Pensyarah di Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi UiTM, Prof Dr Nasrudin Mohammed juga berkata nama Wan Azizah 'naik' bukan kerana tiada calon lain, namun kemungkinan besar pembangkang ada muslihat mereka tersendiri.
"Ketidakpastian status Anwar itu kita fahami namun harapan yang diberi melalui propaganda berterusan dimainkan menunjukkan harapan dan ruang untuk Anwar dibebaskan melalui platform pengampunan Yang di-Pertuan Agong. Namun ia tidak mencukupi.
"Maka dengan itu Wan Azizah diletakkan sebagai calon PM. Kita kena faham bahawa bukan tiada calon lain, namun ia menunjukkan kesepakatan pembangkang secara konsisten yang dipegang sehingga hari ini," katanya kepada Antarapos, hari ini.
Baru-baru ini Penasihat DAP, Lim Kit Siang tampil membuat dakwaan kononnya gabungan Pakatan Haprak tu telah bersetuju untuk mengangkat Wan Azizah sebagai Perdana Menteri Wanita Pertama jika mereka menang dalam Pilihan Raya kelak.

Bagaimanapun, Presiden PKR itu menurut Kit Siang hanya akan 'duduk' sementara sahaja di kerusi itu untuk tempoh terhad yang akan ditetapkan sebelum ianya diambil alih suaminya, Si Ketua Penipu tu yang masih meringkuk dalam penjara.

Si Ketua Penipu tu kini sedang menjalani hukuman penjara selepas disabitkan kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya pada 2008. Pendirian mahu mengangkat Anwar menjadi perdana menteri dilihat begitu konsisten, kata Nasrudin.
"Ini strategi politik yang konsisten yang ditunjukkan PH. Kita kena ingat setiap kali mereka susun strategi sebegini, tekanan yang diberikan kepada kerajaan dan BN dirasai bukan sahaja oleh BN, tetapi pengundi keseluruhannya," kata penganalisis politik itu.
Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Mahathir dalam satu kenyataan semalam bertegas, calon Perdana Menteri tidak boleh diumumkan sekarang, berikutan 'ada yang akan kecewa', jika pembangkang berbuat demikian.

Dan kemungkinan besar pihak yang dikatakan "KECEWA" itu juga merupakan Presiden PPBM yang dicadangkan untuk menjadi Timbalan Perdana Menteri Sementara ataupun anak dia sendiri yang sebelum ini namanya lansung tidak menjadi sebutan dikalangan puak Pakatan Haprak tu!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Tak kesah sape jdi PM asalkan jngan negara tergadai kpd DAPig sebgaimna Singapura digadai kpd PAP...

    BalasPadam
  2. Kak Wan nak berucap dlm sidang dewan undangan negeri pun tergagap gagap. Nak jdi pm kunun.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping