Jumaat, Disember 09, 2016

Hek eleh!!! Memang pelik betul tengok perangai puak - puak PAN ni. Entah menda la yang dok bersabut sangat dalam kepala otak diorang ni gamaknya. Penuh sawang ke otak pemimpin PAN ni? Apa yang diorang nak pun diorang sendiri keliru.

Kalau selama hari ini, diorang jugak yang sibuk dok menjaja cerita memburukkan PAS kononnya parti itu sekarang ni dah jadi 'Barua UMNO' kerana melihat 'Kemesraan' yang ditonjolkan oleh pemimpin kedua - dua parti itu sejak kebelakangan ini.

Diorang jugak yang dok selalu tuduh PAS ni sebagai sebuah parti Pengkhianat kerana sanggup membelakangi konsensus dalam Pakatan hanya semata - mata kerana PAS enggan tunduk dan akur dengan segala kehendak puak DAPigs.

Malah, pemimpin PAN ni juga sering kali mendabik dada membuat dakwaan kononnya diorang mampu untuk berdiri diatas kaki sendiri tanpa memerlukan sokongan serta dokongan dari PAS. Tapi tindakan yang ditonjolkan adalah sebaliknya.

Kot kalau PAN rasa diorang mampu untuk mendapat pengaruh dari kalangan rakyat, menda kejadahnya lagi diorang dok memperlekehkan PAS secara terbuka dan mempersoalkan kenapa PAS enggan berunding dengan puak Pakatan tu?

Kan nampak sangat IRONIKnya pendirian puak PAN ni apabila Setiausaha Agungnya sendiri tampil membangkitkan persoalan tersebut secara terbuka dan mempertikaikan pendirian PAS mengenai isu berkaitan kerjasama Politik dengan Pakatan.

Dalam satu kenyataan yang dibuat semalam, Setiausaha Agung PAN itu berkata, pemimpin PAS mungkin terkeliru dengan pemahaman terhadap slogan 'Politik Matang' yang sedang menjadi dasar baru kepada parti itu sejak akhir - akhir ini.
"Empat parti ini sudah menunjukkan sikap untuk bersama. Yang lain boleh datang kemudian. Kami bukan golongan keras kepala, samseng, boleh bersama. Tetapi kena ada jangka masa.
"Waktu Zohor ada masanya, habis Zohor masuk Asar. Kita tak boleh tunggu. Cukup masa kita kena teruskan. Setakat ini empat parti sudah bersedia," katanya di sidang media Pakatan Harapan (PH), petang tadi.
Andai kata PAN dan parti lain dalam Pakatan tak perlu tunggu PAS untuk membuat keputusan, apa kejadahnya lagi diorang dok sibuk bercerita buruk pasal PAS ni? Seumpama dua pasangan yang baru lepas bercerai, tapi PAN ni Gila Talak!!!

Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Setiausaha Agung PAN ni secara terbuka membuktikan bahawa parti itu GAGAL untuk bergerak ke hadapan tanpa sebarang sokongan mahupun dokongan dari PAS. Nak juga diorang heret PAS sekali.

Dalam erti kata lainnya, PAN dan Pakatan Haprak tu yakin bahawa mereka tidak yakin pada kemampuan mereka untuk 'Move On' dengan apa yang ada pada mereka pada ketika ini. Keadaan itu secara tidak lansung mengiktiraf bahawa PAS ni masih sebuah parti yang relevan dalam arus Politik tempatan!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Tiap hari maki hamun Pas. Nak ajak berunding plk dah.

    BalasPadam
  2. Buat apa nak ajak Pas. Kan Pan dah kuat dan dapat sokongan padu rakyat. Atau dah sedar bahawa Pan tidak mendapat tempat dlm arena politik tanah air. Selagi Pan jadi terompah Dap selagi itulah mereka tak akan dapat pergi jauh.

    BalasPadam
  3. Kalau setaraf pan tu,, apa yg nak diherankan 4 ke, 10 parti sekalipun? Pan,, korang jgn menyibuk dgn urusan pas boleh dak?

    BalasPadam
  4. pan parti orang merajuk.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping