Jumaat, Disember 16, 2016

Hahaha!!! Tak akil baligh lagi rupanya pemimpin muda dikalangan puak PKR ni. Ingatkan diorang semua dah 'Matang' belaka dari sudut pemikiran. Tapi realitinya, semua masih belum akil baligh lagi. Masih "Pramatang" bak kata Si Pudin ni.

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Si Pudin Setiausaha Agung parti tu mendakwa, cadangan dari seorang pemimpin Pemuda PKR yang mahu PAN diserap masuk ke dalam parti bagi menghadapi PRU akan datang sebagai 'Pra Matang'.
SHAH ALAM: Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution berkata cadangan agar PKR dan Amanah bergabung adalah 'pramatang'.

Beliau berkata demikian mengulas cadangan yang dilontar pemimpin Pemuda PKR, Dr Afif Bahardin bagi menyelesaikan isu agihan kerusi di kalangan parti pembangkang, menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.   

“Afif ada hak beri pandangan tetapi bagi saya ia agak pramatang. Biar Amanah diberi peluang untuk kembangkan sayap mereka,” katanya dipetik sebuah portal.

Afif, timbalan Ketua Pemuda PKR, mencadangkan penggabungan itu memandangkan kedua-dua parti berkongsi nilai sama, termasuk pandangan terhadap Islam yang sederhana serta sifat pelbagai kaumnya.

Afif berkata idea itu timbul dalam mesyuarat dalaman PKR dan ramai pihak bersedia menerokai kemungkinan untuk cadangan itu.


Amanah juga menolak cadangan daripada Afif sebaliknya mahu semua parti pembangkang termasuk PAS 'membubarkan' pemilikan kerusi tradisi dan membahaginya semula mengikut situasi menang-menang.
Tapi yang kelakarnya, kenyataan Si Pudin tu membuktikan bahawa PKR memang ketandusan calon dari kalangan anak muda sehingga terpaksa menjadi orang seperti Si Afif tu sebagai pemimpin. Jadi, yang 'Pra Matangnya' bukan Si Afifi tu. Sebaliknya, kepimpinan tertinggi PKR yang BONGOK sebab menjadikan dia sebagai calon sebelum ini!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. apa kata pkr dan pan bubar masing2 masuk dap sbb sama aje..

    BalasPadam
  2. Kita tidak boleh nafikan dan semua parti dalam PH pun tahu hanya satu cara sahaja kalau nak menang dgn BN. Semua parti serpihan UMNO (PAN, PKR, Bunga Raya) dibubarkan dan beramai-ramai lah masuk DAP.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping