Ahad, Disember 04, 2016

Hahaha!!! Tak sangka pulak pemimpin diperingkat tertinggi parti DAPigs tu sanggup untuk menipu dan membohongi ahli mereka diperingkat akar umbi. ATAU, adakah Si Anthony Loke tu sendiri tak tahu mengenai kehadiran Tun Mahathir tu?

Jika sebelum ini, dia juga yang keluarkan kenyataan dengan mengatakan bahawa Tun Mahathir tidak dijemput untuk menghadiri konvensyen DAPigs hari ini kerana PPBM bukan sebahagian daripada parti komponen kepada Pakatan Haprak tu.

Tapi tak sangka pulak yang Si Anthony Loke ni pun telah kena kencing oleh kepimpinan tertinggi DAPigs yang membuat jemputan kepada Tun Mahathir tanpa pengetahuannya sendiri. ATAU, Si Anthony Loke ni yang menipu Ahli DAPigs?

Walaubagaimana pun, kehadiran Tun serta kenyataan yang dibuat sewaktu Konvensyen DAPigs itu bukan la suatu yang mengejutkan. Bahkan ianya suatu tindakan yang memang sudah diduga memandangkan Bekas Perdana Menteri itu dah jadi Pembangkang.

Malah ucapan yang disampaikan oleh Tun Mahathir itu juga bukan sesuatu perkara yang memeranjatkan kerana Bekas Perdana Menteri itu merupakan seorang pemain Politik yang cukup hebat. Perkara seperti itu memang sudah dapat diduga.

Nak pulak apabila Tun sendiri mendakwa yang dia telah menyalah-tafsirkan tentang kewujudan DAPigs selama hari ini. Kata Tun, selama hari ini dia anggap DApigs sebagai sebuah parti Cina. Tetapi kata dia, perkara itu tidak benar sama sekali.
"Saya pernah sertai perhimpunan MCA dan sekarang DAP. Lagu parti MCA dalam bahasa Cina, lagu DAP dalam bahasa kebangsaan! DAP ada ahli dan pemimpin pelbagai kaum, sekarang saya sedar DAP bukan parti Cina."
Jika dilihat dari satu sudut, memang ianya bukan suatu yang memeranjatkan apabila Bekas Perdana Menteri itu akan berkata sedemikian sebab sekarang dia dok sibuk nak mengampu puak DAPigs tu demi untuk memenuhi agenda Politiknya.

Dan dari kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir tu secara tidak lansung mengaku bahawa selama hari ini dia hanya sekadar berbohong kepada rakyat secara terang - terangan. Dia yang menyemai sifat kebencian orang Melayu terhadap DAPigs.

Jadi, tak heran la sekiranya ada dikalangan ahli DAPigs sendiri yang secara majoritinya yang tidak suka dengan Tun Mahathir. Bahkan mereka juga tetap enggan mengampunkan dosa yang telah dilakukan oleh Tun Mahathir sehingga ke hari ini dan tidak membenarkan parti itu bekerjasama dengan bekas Perdana Menteri tu!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Berapa kali buat silap la si Madey ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping