Jumaat, Januari 27, 2017

Perdamaian diantara PAS dan DAPiga tidak mungkin berlaku kerana parti itu jelas sudah sering serta tidak mahu terjerat dengan permainan Politik parti Chauvanist yang terajui oleh dinasti Lim itu.

Walaupun Penasihat DAPigs, Lim Kit Siang baru - baru ini tampil menghulurkan salam perdamaian, namun pada PAS, mereka tetap perlu lebih berhati - hati kerana takut akan terjerat sekali lagi.

Dalam satu kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Mursyidul Am PAS berkata, sebelum ini mereka telah dikhianati oleh DAPigs sehingga menyebabkan PAS tidak mahu terus terjerat lagi dengan permainan mereka.
“Saya juga merasakan DAP mempunyai strategi dan agenda dengan kembali mengajak Pas bekerjasama. Apa jua keadaan, kita memang tolak kerjasama ini,” katanya kepada pemberita selepas penyerahan van kepada Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) di sini hari ini.
Kit Siang baru-baru ini mengeluarkan kenyataan bahawa DAP sanggup bekerjasama sekali lagi dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang jika Abdul Hadi bersedia memberi komitmen untuk menyelamatkan Malaysia.

Kepimpinan DAPigs sebelum ini telah membuat keputusan untuk memutuskan hubungan dengan Presiden PAS berikutan tindakan parti itu yang bertegas mahu melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan.

Bahkan pemimpin DAPigs juga sering kali menuduh menuduh Presiden PAS itu sebagai seorang pemimpin yang tidak bermaruah dan tidak jujur serta telah banyak kali mengkhianati Pakatan.

Namun, bagi sesetengah pihak, tindakan DAPigs menawarkan salam perdamaian itu bukan sahaja dianggap sebagai satu perangkap. Malah mereka juga turut mendakwa parti pimpinan dinasti Lim itu sedang berada dalam keadaan terdesak.

DAPigs pada ketika ini menyedari hakikat bahawa orang Melayu semakin menjauhkan diri dari mereka. Dan dalam masa yang sama, DAPigs juga mengakui bahawa PAS masih mempunyai pengaruh dikalangan pengundi Majoriti di Malaysia itu.

Malah, tindakan DAPigs itu juga memberikan isyarat yang cukup jelas bahawa DAPigs tidak yakin dan tidak percaya sepenuhnya dengan kemampuan yang dimiliki oleh parti serpihan PAS, PAN untuk menarik sokongan Melayu.

Bahkan, langkah DAPigs yang mahu memancing kembali PAS itu juga memperlihatkan bahawa parti itu terasa semakin tergugat dengan kewujudan PPBM yang diterajui oleh Tun Mahathir. Maka sebab itu Si Lim Kit Siang tu mula ketar kepala lutut dan sanggup menjilat balik ludahan dia terhadap PAS sebelum ini!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping