Jumaat, Januari 06, 2017

Hah! Memang tak salah la spekulasi yang dibuat oleh sesetengah pihak sepertimana yang telah didedahkan semalam. Memang tak syak lagi bahawa DAPigs ni cuba nak ikat PKR dengan melantik Si Pudin tu.

Jika semalam, ramai juga yang tampil membuat spekulasi mendakwa tindakan DAPigs membuat perlantikan terhadap Setiausaha Agung PKR itu hanya satu taktik untuk mengikat PKR dalam Pakatan.


Bagi sesetengah pihak, perkara itu tidak mustahil berlaku memandangkan PKR pada ketika ini lebih cenderung menyokong gerakan PPBM yang masih belum dapat dipastikan kesetiaan parti itu terhadap Pakatan.

Malah, tindakan PKR yang masih kekal menjalinkan hubungan dengan PAS dan dilihat agak 'Suram' terhadap kewujudan PAN selaku parti Ternakan DAPigs itu menimbulkan rasa curiga terhadap mereka.

Maka tidak salah sekiranya ada pihak yang tampil membuat dakwaan terhadap tindakan DAPigs melantik Setiausaha Agung PKR itu sebagai 'Penasihat Strategi' kepada Lim Guan Eng kelmarin.

Tampil mengesahkan perkara itu secara tidak lansung, pemimpin DAPigs ni mendakwa bahawa perlantikan itu adalah untuk 'Mengukuhkan' hubungan kerjasama Politik mereka dengan PKR.
“Saifuddin, being the PKR secretary-general, can help strengthen DAP’s relationship with the Malays. It will also improve Pakatan Harapan’s (PH) internal unity, especially in the next general election,” he told FMT.
Persoalannya, tak cukup lagi ke perjanjian yang telah dibuat diantara puak Pakatan Haprak tu sebelum ini sehingga DAPigs terpaksa melantik Si Pudin tu sebagai Penasihat kepada Si Lim Guan Eng tu?

Jika dilihat dari satu sudut, nampak sangat yang DAPigs tu tidak menaruh kepercayaan sepenuhnya kepada PKR sehingga terpaksa 'Menyogok' Setiausaha Agung parti itu dengan jawatan sedemikian. Dalam erti kata lainnya, sekarang PKR dah tak boleh nak main-main dengan DAPigs sebab hidung diorang dah kena CUCUK!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Ada yg hulur kerandut telor untuk dpt dedak. Jika arahan tidak dipatuh, kerandut itu disetap.... Dedak dedak diberi ikut persetujuan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping