Isnin, Januari 30, 2017

Setiausaha Majlis Syura Ulamak Pas, Datuk Dr Nik Mohamad Zawawi Salleh mengganggap DAPigs sebagai sebuah parti yang mudah lupa kawan apabila mereka memiliki sokongan kuat pelbagai pihak.

Katanya, DAPigs melakukan pengkhianatan dan tidak menghormati parti Islam ini melalui beberapa tindakan mereka yang dianggap keterlaluan ketika bersama PAS.
“Kita (Pas) hendakkan sebuah parti yang dapat kerjasama dan hormati satu sama lain. Ini tidak, bila kuat dia (DAP) lupa kawan, bila lemah baru cari kawan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.
Kelmarin, Penasihat DAPigs memaklumkan bahawa pihaknya akan berbincang dengan peguam berhubung kenyataan Presiden Pas, Hadi Awang sebelum ini yang mengaitkannya sebagai anti Islam.

Mengenai perkara itu, Zawawi memaklumkan bahawa pihaknya tidak mempunyai sebarang halangan sekiranya pemimpin DAPigs itu ingin memfailkan saman terhadap Presiden PAS.
“Kalau dia (Kit Siang) nak saman, saman sajalah. Biar dia saman dulu, kita tengok macam mana,” katanya.
Dalam pada itu, Zawawi juga turut memaklumkan bahawa DAPigs sememangnya Anti Islam berdasarkan kenyataan - kenyataan yang pernah dikeluarkan pihak berkenaan sebelum ini yang mengkritik agama suci ini.

Katanya, selama hari ini PAS tidak pernah melakukan tindakan mengkritik agama lain di dunia ini secara terbuka sepertimana dilakukan oleh DAPigs.
“Disebabkan itulah, kita gelar mereka sebagai anti Islam kerana kritikan yang mereka sendiri keluarkan,” katanya.
Sementara itu, Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS, Dr Zuhdi Marzuki berkata, ugutan saman oleh Kit Siang tidak memberi kesan kepada PAS. Sebaliknya rakyat semakin jelas dengan sikap sebenar DAPigs.

Katanya, DAPigs pernah mengkhianati PAS secara terang - terangan sebanyak dua kali iaitu semasa dalam Barisan Alternatif pada tahun 2001 dan sewaktu mereka berada dalam Pakatan sebelum ini.

Tapi, jika dilihat dari satu sudut, nampak sangat yang PAS ni mudah sangat kena tipu dengan DAPigs. Orang lain kena tipu sekali je, lepas tu tak percaya dah. Tapi PAS ni, dah kena kencing dua kali, baru diorang sedar!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Cukuplah tu Pas..jgn kena kencing lgi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping