Rabu, Januari 25, 2017

Jika dibaca dari satu sudut, memang itu yang cuba disampaikan oleh Si Nurul Izzah ni. Apa yang jelas, puak Pakatan Haprak tu tak perlu nak mendapat 'Restu' dari Tun Mahathir yang juga Pengerusi PPBM tu.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Si Nurul Izzah tu kata puak Pakatan Haprak tu tak perlu melayan respon yang dibuat oleh Tun Mahathir berhubung isu kerjasama Politik parti itu dengan PAS.
“Sebagai mantan perdana menteri, beliau boleh memberi kenyataan sendiri. Saya tidak perlu komen. Yang penting tumpuan satu lawan satu,” katanya.
Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah tu tetap memberikan gambaran bahawa dia masih lagi tidak mengiktiraf Tun Mahathir sebagai Kepala Pakatan seperti mana yang didakwa oleh sesetengah pihak.

Malah ianya secara tidak lansung mengenepikan pendirian Pengerusi PPBM itu yang mahu Pakatan melupakan kerjasama dengan PAS memandangkan parti itu mengambil masa yang terlalu lama untuk membuat keputusan.

Selain itu, Ketua Pemuda PAN Selangor mendakwa PAS merupakan sebuah parti yang menganggap diri mereka 'Terlalu Hebat' kerana enggan menjalinkan kerjasama dengan Pakatan Haprak tu.
“Kalau nak berkawan dengan orang, mana ada cara kita semua orang kena ikut? Apabila nak muafakat, kita kena cari benda yang boleh dijadikan asas untuk kebersamaan. Apa-apa keputusan nak capai, mesti keputusan bersama.
“Kalau ikut cara kita semua, tak adalah muafakat dan tak jadilah pakatan. Ini masalah Pas, mereka tak boleh nak kerjasama dengan orang lain. Rasa dah terlalu hebat dan besar, jadi orang lain kena ikut dia,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian.
Yang menjadi persoalannya, kenapa puak Pakatan Haprak ni masih lagi nak menunggu dan mengharapkan PAS buat keputusan sama ada mahu bergabung dengan mereka atau pun sebaliknya?

Tambah menghairankan ialah, sekiranya puak Pakatan Haprak tu mahukan sokongan PAS, kenapa diorang siang dan malam menyerang parti itu dengan pelbagai caci cerca? Kalau dah hari - hari kena maki hamun, orang Gila pun tak nak berkawan dengan puak Pakatan Haprak tu!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. nurul dah jadi kepala taik.

    BalasPadam
  2. http://www.brolaylow.com/ Assalammualaikum tuan, mohon share pautan

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping