Rabu, Mac 29, 2017

Heh! Dah memang perangainya sejak dari mula dah tak semengah, itu la dapatnya. Siapa suruh rakyat di Negara tu sesak sangat nak jadikan Si Kaki Betina tu sebagai Presiden diorang?

Tapi setidak - tidaknya, itu menjadi satu contoh kepada masyarakat di Malaysia ni. Kalau salah pilih pemimpin, memang merana la jawabnya. Bukan setakat rakyat, orang lain pun naik muak.

Jadi, tak heran la bila YAB Menteri Besar Pahang selalu ulang dalam ucapan yang disampaikan kepada rakyat. Seburuk - buruk Negara sendiri, Negara orang lain, lagi macam - macam kerenahnya.

Kira bertuah jugak la rakyat Malaysia ni dapat pemimpin Kerajaan yang masih ambik berat dengan nasib yang menimpa rakyat. Malah dikalangan pihak media sekali pun turut diberi keutamaan.

Tak macam di Negara lain. Jangan kata nak bercakap, nak siarkan kenyataan dalam media pun turut kena serang dengan pemimpin tertinggi dengan dakwaan yang bukan - bukan terhadap mereka.
PARIS – PERANCIS . Pemimpin tertinggi media antarabangsa mendesak Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump agar berhenti daripada melakukan serangan terhadap media dengan dakwaan-dakwaan 'berita palsu'.

Pertubuhan Akhbar dan Penerbit Berita Sedunia (WAN-IFRA)  dalam satu kenyataan berkata, lebih 40 editor, ketua pegawai eksekutif (CEO) dan penerbit yang mewakili media seluruh dunia menandatangani surat yang ditujukan kepada Trump antaranya menggariskan bahawa akauntabiliti pentadbiran Trump dalam 'menjaga media' semakin menurun.
Kalau sekali pandang, perangai hodoh yang dipamerkan oleh Presiden Kaki Betina ni serupa dengan perangai buruk yang sering dipamerkan oleh pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu.

Pantang orang sebarkan berita, semuanya dituduh fitnah belaka. Semua laporan yang disiarkan hanya sekadar mainan pihak media belaka yang katanya nak menjatuhkan imej mereka.

Dah la diorang tuduh kononnya berita yang disebarkan tu berita palsu. Lepas tu siap ada yang ambik tindakan dan memfailkan saman lagi terhadap pihak media yang buat pendedahan tersebut.

Pokok pangkalnya, tindakan yang dilakukan oleh pemimpin puak Pakatan Haprak tu sama je dengan perangai Presiden Kaki Betina Amerika ni. Apa yang mereka cuba lakukan adalah untuk menghalang Kebebasan Hak Kebebasan Media yang dibangga - banggakan!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping