Ahad, Mac 12, 2017

Heh! Nampak gayanya, kekecohan didalam parti DAPigs tu sekarang ni semakin menjadi - jadi dan bertambah parah. Nak pulak selepas beberapa pemimpin kanan parti itu bertindak meninggalkan DAPigs.

Dan yang terbaru, salah seorang bekas pemimpin DAPigs Melaka yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri didakwa cuba membalas dendam terhadap parti didalam sidang DUN.

Namun, tindakan bekas ADUN DAPigs itu didakwa ditujukan kepada pemimpin DAPigs lain apabila dia sengaja mempersoalkan tentang hasil siasatan laporan polis bagi satu kes penipuan pajakan tanah.

Katanya, laporan Polis itu dibuat kerana kes penipuan itu turut melibatkan kerugian sebanyak RM976,300 yang menyebut nama Ketua Pembangkan DAPigs dalam laporan polis itu.
“Sejak hari kedua, ketiga, keempat (persidangan DUN) setiap hari dia (Goh) hanya sebut mengenai laporan ini sahaja… menimbulkan persepsi negatif kepada saya dan DAP,” katanya kepada pemberita di luar persidangan DUN di Kompleks Seri Negeri, Ayer Keroh di sini, hari ini.
Ditanya status pajakan tanah berkenaan, pemimpin DAPigs itu mengakui transaksi wujud namun menegaskan ia merupakan transaksi ‘tulen’ dan bukannya suatu penipuan seperti mana yang didakwa.

Malah pemimpin DAPigs itu juga katanya sedang membuat kajian sama ada mahu mengambil tindakan undang - undang terhadap pihak yang terlibat dengan kes tersebut atau pun sebaliknya.

Sementara itu, bekas pemimpin DAPigs itu ketika ditemui pemberita berkata, dia hanya cuba membangkitkan persoalan itu dalam persidangan DUN kerana ianya ada kepentingan rakyat.
“Ini suatu usaha pembelaan kepada pengadu terbabit, apapun kita serahkan kepada pihak polis untuk lakukan siasatan,” katanya tanpa mahu mengulas lanjut.
Dalam erti kata lainnya, pengakuan yang dibuat oleh Ketua Pembangkang DAPigs itu secara tidak langsung membuktikan bahawa puak DAPigs ni tidak benar - benar 'Telus' seperti mana yang didakwa.

Andaikata persoalan itu tidak dibangkitkan dalam sidang DUN, maka sudah pasti rakyat tidak akan mengetahui mengenainya. Dan memang itu harapan puak DAPigs ni. Diorang memang sengaja nak mengaburi mata rakyat secara terang - terangan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping