Jumaat, April 28, 2017

Kesian! Nampak gayanya nasib Si Anak Ikan Mak Lampir tu bukan sahaja boleh diibaratkan sebagai 'Digantung tidak bertali'. Tapi dia hanya dijadikan sebagai 'Kambing Hitam PKR' sebenarnya.

Tak hairan la kenapa semalam puak - puak PKR tu keluarkan arahan agar semua pemimpin parti itu menutup mulut dari membicarakan soal kes rasuah yang melibatkan Si Anak Ikan tu.

Mereka takut sekiranya lebih banyak yang diperkatakan, maka lebih banyak pula tembeleng mereka akan pecah dan dedahkan kepada rakyat secara umum serta menyebabkan integriti parti itu terjejas.

Biar la dia sorang je yang kena tangkap sedangkan realitinya ramai lagi pemimpin dikalangan puak PKR tu buat kerja yang sama macam Anak Ikan Si Mak Lampir tu sebenarnya.

Hakikatnya, apa yang berlaku kepada Si Anak Ikan Mak Lampir tu hanya sekadar wayang Politik Retorik PKR yang mahu menunjukkan seolah - olah mereka parti yang Bersih dari Rasuah.

Tapi malangnya, tindakan mereka yang mendiamkan diri sebelum kes itu didedahkan kepada umum sehingga menyebabkan dia ditahan oleh pihak SPRM membuktikan sebaliknya.

Jika difikirkan secara logik, mustahil sekiranya mereka yang berada dalam parti itu tidak tahu lansung mengenai hasil kekayaan luar biasa yang dimiliki oleh Si Anak Ikan Mak Lampir tu?

Tak masuk akal sekiranya PKR kata mereka tidak mempunyai maklumat mengenai harta kekayaan luar biasa yang dimiliki sedangkan mereka boleh pulak memiliki dokumen rahsia Kerajaan?

Bagi sesetengah pihak, mereka berpendapat, pimpinan parti itu sejak dari awal lagi dah tau bahawa Si Anak Ikan Mak Lampir tu mempunyai harta kekayaan luar biasa seperti yang dilaporkan.

Tapi diorang hanya mendiamkan diri kerana sama ada tidak mahu terlibat secara lansung atau mereka sedang menikmati hasil kekayaan yang dimiliki oleh Anak Ikan Si Mak Lampir tu.

Siapa tahu. Kemungkinan besar Anak Ikan Si Mak Lampir tu hanya menjadi Keldai Tunggangan yang menyalurkan dana kewangan kepada segala gerak kerja parti itu selama hari ini.

Dan sekiranya perkara itu benar, maka memang malang la nasib Si Anak Ikan Mak Lampir tu. Tapi, apa boleh buat. Memang itu la sikap yang menjadi amalan Politik puak - puak PKR ni. Bila senang, ramai yang mengaku kawan. Tapi bila susah, dibiarnya dia mati kekeringan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Anak ikan hnya dijadikan taik kambing hitam...mudah di bodohkan.

    BalasPadam
  2. Betul betul parti ajaran syaitan ni pas .. dipenuhi oleh ularrrmakk ularmakk mabuk 90 jutaa selepas ketiadaan arwah TGNA ...Yang tertinggal hanya ularrr dalam semak saja lagi ...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping