Khamis, April 06, 2017

Hah! Sekarang DAPigs dah bagi bola tanggung kepada dua parti Balaci dia dibawah. Bila pulak parti Ternakan DAPigs dan PKR tu nak ambik langkah yang sama seperti 'Abang Besar' diorang ni?

Dah terang lagi bersuluh. DAPigs hari ini jelas menyatakan pendirian mereka bahawa parti itu tetap menentang cadangan pindaan RUU 355 yang telah dibentangkan oleh PAS sebelum ini.

Pendirian DAPigs itu dinyatakan sendiri oleh Setiausaha Agung DAPigs dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini dan memberikan alasan kononnya RUU itu tidak mengikut perlembagaan.
"Jelas sekali bahawa ini bukan ikut perlembagaan oleh itu kerana Ia tak berperlembagaan dari segi 'substance' dan prosedur tak ikut perlembagaan. Oleh itu ahli parlimen DAP tidak akan sokong," katanya ketika ditemui pemberita di Dewan Rakyat hari ini.
Jika sebelum ini, sewaktu Barisan Nasional membat keputusan untuk tidak membentangkan RUU tersebut, bukan main lagi pemimpin Pakatan Haprak tu berkokok tak tentuu arah.

Malah mereka juga turut membuat dakwaan kononnya UMNO telah sengaja mempermain - mainkan PAS dengan niat mahu memecah-belahkan gabungan Pakatan Haramjadah tu sebelum ini.

Nak pulak dikalangan pemimpin Islam dari PKR dan PAN yang masing - masing cuba nak menjadi Jaguh Kampung. Diantara yang paling kuat berkokok ialah Azmin, Fuziah dan juga Si Mat Sabu tu.

Tapi pokok persoalannya, apa pulak pendirian sebenar mereka terhadap cadangan pindaan yang dibentangkan oleh Presiden PAS tu sebelum ini? Adakah mereka menyokong cadangan tersebut?

ATAU, adakah pemimpin PKR dan PAN tu hanya sekadar mampu mengikut telunjuk DAPigs bagi menentang pindaan tersebut? Jangan diorang setakat tau nak menyalak tak tentu arah macam orang hilang akal dan buat tuduhan yang bukan - bukan sudah la!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Klu lawan dap nanti tak ada dedak plk nak makan...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping