Jumaat, April 07, 2017

Heh! Apa yang nak diherankan sangat dengan Si Rafizi ni. Apa yang boleh lakukan selama menjadi Ahli Parlimen hanya mencipta fitnah satu persatu terhadap orang yang tidak disukainya secara terbuka.

Kalau sebelum ini, Khalid Ibrahim pernah menjadi mangsa Si Rafizi. Kemudian Si Zuraidah Mak lampir tu juga turut menjadi sasaran dia. Namun ternyata, semua itu hanya sekadar dakwaan dia belaka.

Kali ini, disebabkan pemimpin DAPigs GAGAL menghalang Presiden PAS, Abdul Hadi Awang membentangkan RUU 355 dalam sidang Parlimen semalam, Si Rafizi ni mula mencipta fitnah baru.

Kali ini, Si Rafizi tu menjadikan pemimpin PAS pulak sebagai sasaran serangan fitnah dia dengan mendakwa kononnya ada pemimpin dari parti itu yang telah menerima habuan daripada 1MDB.
“Jika tidak, saya ingin bangkitkan perkara ini dalam sesi perbahasan tersebut sekiranya ia tidak ditangguhkan. Dan saya inginkan  Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjawab mengenai perkara ini,” katanya, semalam.
Persoalannya, kenapa Si Rafizi tu tak berani nak buat pendedahan tersebut diluar dewan? Kenapa dia hanya setakat berani nak bangkitkan persoalan itu didalam dewan Parlimen sahaja?

Itu menunjukkan bahawa dakwaan Si Rafizi tu hanya sekadar dakwaan semata - mata. Dia sama sekali tidak mempunyai bukti yang kukuh terhadap dakwaan tersebut. Dalam erti kata mudahnya, Si Rafizi tu cuba nak tabur Fitnah terhadap PAS.

IRONIKnya, dakwaan Si Rafizi ini timbul sebaik sahaja selepas Presiden PAS itu membentangkan cadangan pindaan terhadap Rang Undang - Undang Mahkamah Syariah itu semalam.

Maka, sudah pasti bahawa tindakan Si Rafizi itu merupakan satu bentuk serang terbaru dari kepimpinan Pakatan khususnya dibawah telunjuk DAPigs untuk memburuk - burukkan PAS secara terang - terangan.

Malah serangan Si Rafizi itu juga membuktikan bahawa PKR kini sudah tidak lagi menghormati PAS sebagai sekutunya dalam barisan pembangkang. Sebaliknya, PKR kini sudah mula memusuhi PAS.

Dalam erti kata lainnya, tindakan Si Rafizi yang mewakili PKR itu memberikan satu signal yang jelas kepada PAS bahawa mereka sudah bersedia untuk memutuskan hubungan Politik dan seterusnya menjadikan PAS sebagai Musuh Utama mereka. Takkan itupun PAS masih tak sedar diri lagi!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping