Jumaat, April 07, 2017

Heh! Itu jawapan mudah dari seorang penyokong tegar Pakatan apabila Si Rafizi Pondan tu buat pendedahan kononnya ada orang yang rapat dengan pemimpin PAS terima dana habuan dari 1MDB.

Dalam pendedahan yang dibuat semalam, Si Rafizi tu mendakwa dia cuba nak mempersoalkan perkara itu kepada Hadi Awang sewaktu sidang Parlimen semalam. Tapi tak sempat.

Malah Si Rafizi tu juga tuut mendakwa bahawa pihak SPRM juga pada ketika ini sedang menjalankan siasatan serta memantau pemimpin tersebut yang mana dia akan buat pendedahan dalam masa terdekat.
"Saya ingin memaklumkan kepada rakyat bahawa SPRM sudah pun menyiasat aliran dana dari akaun-akaun yang disiasat berhubung dana 1MDB yang dipindahkan ke akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak. Dari siasatan itu, satu aliran dikesan sampai kepada tokoh yang rapat dengan pimpinan PAS itu," katanya.
Maka dengan alasan itu yang membuatkan penyokong tegar Si Rafizi tu kata, ahli Parlimen Pondan tu bukannya seperti Hadi Awang. Sebaliknya, dia buat dakwaan berdasarkan bukti yang kukuh.

Tapi dari satu sudut, pendedahan yang dibuat oleh Si Rafizi tu lebih kurang sama je dengan apa yang pernah dia buat selama hari ini. Mendakwa kononnya dia ada bukti, tapi kemudian hanya mendiamkan diri.

Tak ingat lagi ke dengan pendedahan yang dibuat oleh Si Rafizi tu berhubung isu "Rasuah Betina" yang turut melibatkan pemimpin dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangor sebelum ini?

Masa tu, bukan main lagi Si Rafizi tu kata dia ada bukti dan bukti itu telah diserahkan kepada pihak SPRM agar pihak berkuasa itu dapat menjalankan siasatan terhadap dakwaan yang didedahkannya.

Tindakan Si Rafizi itu telah menerima respon negatif dari kepimpinan PKR yang mendakwa Si Rafizi tu cuba nak merosakkan reputasi Azmin selaku Menteri Besar Selangor dan mencemar imej PKR.

Si Rafizi tu sebaliknya tetap mempertahankan dakwaan yang dibuat. Malah dia kata dia hanya bertindak untuk menegakkan kebenaran. Bukannya hanya sekadar buat dakwaan yang bukan - bukan.

Tapi apabila pihak SPRM kata tiada sebarang perlakuan Rasuah seperti mana yang didakwa oleh Si Rafizi tu, mula la Ahli Parlimen Pondan tu tergamam dan terus mendiamkan diri sehingga ke hari ini.

Sebaliknya Si Rafizi tu hanya keluarkan kenyataan menyatakan bahawa dia bukan nak memburukkan imej Azmin, tapi hanya cuba nak memberikan peringatan kepada pemimpin dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangor tu sahaja.

Maka kesimpulannya, Si Rafizi hanya sekadar pandai membuat dakwaan semata - mata. Hakikatnya, dia bukannya ada bukti kukuh untuk menyokong dakwaan tersebut. Bila dia dah kantoi, pandai pulak dia buat alasan yang tak tentu arah demi untuk menyelamatkan bontot dia sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping