Khamis, April 27, 2017

Kalau ada penyokong DAPigs atau mereka yang taksub dengan parti Ternakan DAPigs tu baca artikel ni, sahih diorang akan meroyan tak tentu arah dan meracau macam orang hilang akal.

Buat sekian kalinya, kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Besar Kelantan ni mampu membuatkan puak - puak penyokong parti Ternakan DAPigs dan 'Abang Besar' mereka 'Panas Telinga'.

Dalam ucapannya hari ini, Menteri Besar Kelantan itu menegaskan bahawa adalah lebih baik Negara ini ditadbir oleh sebuah parti yang berjuang berdasarkan kepada semangat Nasionalis.
“Tidak ada guna PAS menjatuhkan kerajaan sekular nasionalis sekarang, kalau pengantinya adalah kerajaan sekular sosialis,” kata Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Ahmad Yakob.
Kenyataan itu katanya merujuk kepada parti komponen dalam Pakatan (PH) dengan menegaskan parti sekular sosialis lebih bahaya daripada kerajaan sekular nasionalis iaitu Barisan Nasional (BN).

Beliau berkata demikian menyampaikan ucapan sewaktu Majlis Perasmian Muktamar Dewan Ulamak PAS Pusat yang diadakan di Sekolah Rendah Islam, Darul Ulum, Kedah, hari ini.

Ahmad yang juga Menteri Besar Kelantan berharap, seluruh kepimpinan dalam Pas termasuk Dewan Ulamak, Dewan Muslimat dan Dewan Pemuda membuat persediaan secukupnya mengikut keupayaan yang ada bagi menjadi pengganti kepada kerajaan sekarang.

Katanya, PAS kini perli bersiap sedia untuk berdepan dengan dua kumpulan musuh utama iaitu Kuffar dan penganut Islam Liberal yang menjalankan visi ekstrem serta tunduk kepada agenda barat.
“Mereka melakukan serangan terhadap institusi ulamak yang menjadi teras gerakan parti Islam. Ulamak seperti Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dihina dan diperlekehkan. Mereka mencipta persepsi bahawa ulamak adalah kolot dan bersengkokol dengan kezaliman pemerintah (BN) yang mendapat habuan kebendaan.
“Apabila ada kebencian masyarakat kepada ulamak, senanglah mereka dapat merungkai Islam dari anutan umatnya,” ujar beliau.
Bagi sesetengah pihak, kenyataan yang dibuat oleh Menteri Besar Selangor itu jelas merujuk kepada DAPigs, PAN dan PKR yang kerap kali menyerang kepimpinan parti dan turut sama menjadikan PAS sebagai 'Musuh Utama' Pakatan pada ketika ini!!!
Categories: , , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping