Selasa, April 18, 2017

Perintah reman terhadap seorang pemimpin AMK Parti Keadilan Rakyat (PKR) disambung empat hari bermula esok. Perintah reman itu dikeluarkan oleh Majistret Nik Isfahanie Tasnim Wan Abd Rahman. 

Terdahulu, dia telah dibawa ke Mahkamah Majistret di sini kira - kira jam 9.10 pagi tadi, berpakaian lokap SPRM berwarna jingga dan diiringi pegawai dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Pada Jumaat lalu, pemimpin muda PKR itu direman lima hari oleh Mahkamah Majistret Putrajaya bagi membantu siasatan berhubung kekayaan luar biasa dimilikinya yang berakhir hari ini. 

Dia yang juga merupakan Anak Ikan Si Mak Lampir itu ditahan reman untuk disiasat mengikut Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLA) 2001. 

Pada 10 Februari lalu, SPRM sudah merakam keterangannya berhubung dakwaan kekayaan luar biasa termasuk memiliki banglo dan beberapa kereta mewah meskipun baru memegang jawatan dalam PKR. 

Khamis lalu, Si Anak Ikan Mak Lampir itu ditahan di Ibu Pejabat SPRM di sini, selepas hadir untuk memberi keterangan berhubung dakwaan memiliki harta kekayaan yang luar biasa.

Ekoran penahanan yang dilakukan ke atas pemimpin muda PKR itu membuatkan pemimpin utama parti tersebut mula menggelupor tak tentu arah macam Beruk kena belacan.

Malah Si Zuraidah Mak Lampir itu sendiri tampil mendakwa kononnya dia tidak mengenali Anak Ikannya itu sendiri. Bahkan Si Mak Lampir tu tidak mengaku Si Anak Ikannya itu pernah bertugas sebagai Pegawai Khasnya!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping