Ahad, April 16, 2017

Huh! Nasihat tu bukan makanan buat Si Rafizi ni. Sebaliknya, yang menjadi makanan dia hanya menabur fitnah hari - hari. Tak hidup Si Rafizi tu kalau dalam sehari dia tak menabur fitnah.

Tapi, tuntutan untuk memberi nasihat yang baik itu adalah sebahagian dari tuntutan agama Islam. Maka sebab itu pemimpin PAS ni masih lagi ada hati nak beri nasihat kepada Si Rafizi tu.

"Fitnah lebih teruk dari membunuh", demikian nasihat PAS kepada Naib Presiden PKR tu selepas Datuk Nasharudin Mat Isa tampil menafikan menerima dana daripada 1MDB.

Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Mahfodz Mohamed kemudiannya berkata tuduhan Rafizi yang dibuat kelmarin adalah berdasarkan 'hearsay' (dengar cakap) yang tidak boleh dijadikan asas terhadap sesuatu perkara.
"Rupa-rupanya kenyataan yang Rafizi buat itu berdasarkan 'hearsay' daripada bekas pegawai kanan SPRM yang sudah bersara. 'Hearsay' tidak boleh dijadikan bukti.
"Maka apa yang didakwa telah dijawab oleh PAS, begitu juga Nasharuddin telah menafikan, malah akan mengambil tindakan undang-undang. Bermakna kini Rafizi sudah tersepit. Kerana apa yang dicakap itu pembohongan, tidak betul.
"Kita harap, sebagai orang Islam kena berhati-hati. Jangan mudah hendak bersumpah, nanti takut memakan diri. Fitnah itu besar dosanya, lebih teruk daripada membunuh. Fitnah itu berlarutan sehingga mati," tegasnya ketika dihubungi Antarapos.
Pokok pangkalnya, nasihat tetap nasihat. Tapi terpulang la kepada individu tu untuk menerima atau pun tidak nasihat yang diberikan. Kalau dah perangai Si Rafizi tu memang Haramjadah, jangan harap la dia nak terima nasihat dari orang lain!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping