Rabu, Mei 17, 2017

Ya! Kalau dilihat dari satu sudut, memang sewajarnya rakyat Malaysia menjadikan kelacuran Politik yang dilakukan oleh Si Rafizi ni sebagai garis panduan bagi menentukan masa depan Negara.

Tindakan yang dilakukan oleh 'Pakar Strategi' PKR yang pernah melacurkan Politik demi kepentingan Peribadi partinya merupakan satu Pengkhianatan terbesar terhadap Perlembagaan.

Bahkan, agenda yang telah direncanakan oleh Si Rafizi itu juga wajar dianggap sebagai satu Penghinaan Terbuka PKR terhadap hak rakyat serta sistem Demokrasi yang diamalkan di Negara ini.

Dengan memanipulasi Politik Longkang yang dicetuskan oleh Rafizi melalui agenda Langkah Kajang sebelum ini telah menjadi punca hubungan dalam Pakatan Haprak tu sendiri tergugat.

Maka atas dasar itu, Presiden PAS, Hadi Awang tampil memperingati semula kelacuran yang telah dilakukan oleh Si Rafizi agar perkara yang sama tidak berulang dimasa akan datang.

Katanya, terdapat tiga komponen utama dalam menubuhkan Kerajaan; Perlembagaan Persekutuan dan Negeri iaitu Islam sebagai agama rasmi, Institusi Raja Berperlembagaan wajib dihormati dan rakyat mengundi wajib diambil kira.
“Bukan sahaja parti bertanding dan calon yang menang dipilih rakyat sama ada atas nama dirinya atau parti. Jangan hanya bermain politik sesama dalam parti tanpa mengira segala komponen sistem pemerintahan yang menjadi rukunya,” katanya menerusi kenyataan media, semalam.
Walaubagaimana pun, Rafizi tetap menganggap tindakan dia mencetuskan agenda Langkah Kajang sebelum ini sebagai salah satu langkah 'Terbijak' yang pernah dilakukan dalam karier Politiknya.

Tapi REALITInya, Si Rafizi tu perlu menerima hakikat bahawa agenda Langkah Kajang yang direncanakan itu merupakan satu KEGAGALAN TERBESAR bagi dirinya apabila Wan Azizah tidak dinobatkan sebagai Menteri Besar Selangor!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Langkah yg telah gagal dan telah menzahirkan keburukan akhlak dlm politik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping