Khamis, Mei 11, 2017

Nampak gayanya kartel yang selama ini menjadi penyokong kuat DAPigs tu dah semakin terdesak dan dilihat sedang berada dalam keadaan cukup tertekan dengan tindakan yang dilakukan sejak kebelakangan ini.

Jika sebelum ini, kartel yang menyokong DAPigs tu dapat mempergunakan peluang untuk menaikkan harga barang sesuka hati mereka dengan menjadikan kenaikkan harga minyak sebagai alasan utama.

Namun sejak Persatuan Pengusaha - Pengusaha Stesen Minyak membuat ketetapan untuk mengumumkan kenaikkan harga minyak secara mingguan, kesempatan itu tidak lagi dapat dipergunakan oleh kartel DAPigs ni.

Keadaan itu membuatkan mereka sendiri tidak dapat mengagak bila harga minyak itu akan berubah sama ada ianya akan naik atau pun akan turun pada minggu - minggu yang telah ditetapkan.

Sebagai contoh, sejak dua minggu yang lalu, harga minyak di Malaysia ni mengalami penurunan sebanyak dua kali dan menyaksikan penurunan terendah sejak sistem pengumuman baru itu dilaksanakan.

Harga petrol dan diesel masing-masing mengalami penurunan sebanyak 10 sen dan 13 sen bagi minggu bermula 11 hingga 17 Mei ini. Mulai tengah malam ini, petrol RON95 akan dijual pada harga RM2.01 seliter berbanding RM2.11 seliter seminggu lalu.

Bagi RON97 pula dijual pada harga RM2.29 seliter berbanding RM2.39 seliter berbanding tempoh sama seminggu lalu. Manakala harga baru diesel pula RM1.95 seliter, turun 13 sen berbanding RM2.08 seliter pada minggu lalu.

Malah, isu berkaitan dengan kenaikkan harga bahan api ini juga sudah tidak dapat dijadikan bahan modal Politik Longkang puak - puak Pakatan Haprak tu pada ketika ini untuk menyerang pihak Kerajaan.

Maka atas sebab itu puak Pakatan Haprak tu mula meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal sehingga sanggup mencipta fitnah yang akhirnya memakan diri mereka sendiri. Itulah bahananya bila suka sangat buat kerja yang tak berfaedah ni. Akhirnya nanti diri sendiri juga yang hilang kemaluan.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping