Khamis, Mei 04, 2017

Yeah!!! Memang terbaik la parti Ternakan DAPigs ni. Tinggi betul cita - cita diorang nak tumbangkan PAS di Kelantan. Memang dasar tak sedar diri sungguh pemimpin PAN ni rupanya ya?

Mudah sangat diorang ni kena 'jolok' sampai melatah pun tak tentu arah dibuatnya. Kot nak simpan cita - cita pun, biar la munasabah. Jangan la sampai kat atas awan pun diorang nak bina istana.

Sedangkan sebelum ini, PAN tu bertanding di Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar dengan bantuan sepenuhnya dari DAPigs serta PKR pun tumbang. Inikan pulak nak kalahkan PAS di Kelantan.

Pengerusi PAN Kelantan berkata, adalah suatu yang tidak mustahil sekiranya penguasaan PAS selama 27 tahun di Kelantan ditamatkan jika parti berkenaan enggan mengakui kelemahan sendiri.
"Rakyat Kelantan agak berbeza di tempat lain. Satu-satunya negeri yang rakyatnya boleh membuat gelombang menukar kerajaan adalah di Kelantan. Ternyata pada pilihan raya umum yang pertama pada 1959, rakyat Kelantan memberikan kepercayaan kepada PAS daripada suasana pilihan raya umum pertama sebelum merdeka pada 1955, walaupun PAS meletak calon namun kebanyakkan hilang deposit. 
"Namun dalam tempoh dua tahun kejutan berlaku, dari 30 kerusi dipertandingkan ketika itu, PAS mendapat 28, MCA satu kerusi, dan Umno satu kerusi.
"Tetapi selepas 18 tahun, PAS pula yang menerima kejutan apabila rakyatnya memberi pukulan maut dengan kemenangan hanya dua kerusi daripada 36 yang ditandingkan, dari sebuah parti yang mentadbir negeri menjadi parti yang hanya ada dua kerusi, berdasarkan (keputusan) pilihan raya umum 1978. 
"Apabila BN menang dan beberapa pilihan raya berikutnya dalam tempoh 12 tahun, sekali lagi rakyat Kelantan membuat gelombang dengan memberi kemenangan mutlak kepada PAS bersama Angkatan Perpaduan Ummah dan Semangat 46, Hamim dan Berjasa, dimana 39 kerusi DUN, Angkatan Perpaduan Ummah menang kesemuanya," katanya kepada Antarapos, hari ini.
Reaksi Wan Rahim itu menyusul amaran Abdul Ariffahmi Abd Rahman yang menyatakan PAN tidak akan menang walau pun satu kerusi di Kelantan di dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang dan menganggap parti Ternakan DAPigs itu hanya sebagai 'Kemuncup'!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Pan kena kerjasama dgn umno klu nak tewaskan pas di kelantan. Jika harap pan saja memang kantoi. Ketuanya cakap besar...temberang boleh la..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping