Khamis, Mei 11, 2017

Presiden parti Ternakan DAPigs, PAN mendakwa amalan budaya takfiri dan menghalalkan darah dalam PAS menjadi antara punca dia dan sebahagian pimpinan parti keluar daripada parti itu.

Selain itu, Mat Sabu juga turut beranggapan bahawa PAS juga mendiamkan diri daripada usaha menentang rasuah dan kepincangan UMNO menyebabkan mereka menubuhkan PAN.

Jelas Si Mat Sabu, Takfiri ini merupakan amalan suka mengkafirkan orang Islam lain diatas perbuatan dan kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PAS.

Malah menurut kata Mat Sabu, kenyataan pemimpin PAS kalau tidak undi PAS boleh undi UMNO baru - baru ini jelas membuktikan parti itu sudah lama menyimpang dari pejuangan mereka.
“Kenapa ayat sebegitu keluar daripada pimpinan tertinggi Pas?” soalnya yang lebih mesra dipanggil Mat Sabu dalam rancangan Anda Soal, Kami Jawab anjuran partinya malam tadi.
Kepada soalan kenapa dia keluar PAS sedangkan sewaktu menjadi timbalan presiden parti itu, Si Mat Sabu tu pernah berkata jika dia keluar Pas maknanya beliau sudah tidak betul, Mat Sabu mendakwa beliau tidak ada pilihan lain.
“Fahaman takfiri mula melanda (dalam Pas) bila orang tidak sependapat (dengan pimpinan Pas) dan mula digelar liberal, munafik haraki, perlu dihapuskan dan sebagainya.
“Saya nampak trend ini tak cuba diperbaiki daripada Majlis Syura Ulama Pas dan ia merebak, merebak dan merbahaya jika tak diperbaiki,” ujarnya lagi.
Mat Sabu juga turut berkata bahawa mereka sukar untuk membaiki PAS daripada dalam dan rakan - rakannya lain mula berbincang untuk menubuhkan wadah baharu (PAN).

Namun hakikatnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu hanya sekadar satu justifikasi untuk menghalalkan Pengkhianatan yang telah dilakukannya terhadap PAS sebelum ini.

Ianya hanya menjadi alasan kepada Mat Sabu dan rakan - rakannya yang telah meninggalkan PAS selepas mereka GAGAL untuk mendapat sebarang jawatan sewaktu pemilihan parti itu sebelum ini.

Mat Sabu dan rakan - rakannya telah menubuhkan PAN selepas mereka tewas dalam pemilihan PAS yang diadakan sebelum ini kerana enggan menurut kehendak parti itu untuk tidak menjadi Barua dan Balaci kepada DAPigs!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Tubuh Pan sbb nak balas dendam tak dpt jawatan. Itu je...tak payah cakap bnyak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping