Rabu, Mei 24, 2017

Hahaha!!! Memang Nenek Kipas ni Tak Layak betul jadi pemimpin. Nampak sangat yang dia bukan sahaja menjadi Boneka dalam PKR. Malah sifat Tunggul Kayu Si Wan Azizah tu kian terserlah.

Nak suruh dia buat keputusan sendiri pun Si Wan Azizah tu tak mampu. Macam mana pulak dia layak nak menjadi pemimpin kepada sebuah Pakatan yang nak mentadbir Negara kelak?

Kata orang, "Cakap banyak pun tak guna bro. Dia tetap juga Ahli Parlimen". Tapi soalnya, adakah Si Wan Azizah ni menjadi Ahli Parlimen atas kelayakan dan kredibiliti diri dia sendiri?

Itu soalan yang perlu korang jawab sendiri. Pokok pangkalnya, Si Wan Azizah ni bukan sahaja tidak layak untuk menjadi pemimpin. Bahkan dia juga tak layak menjadi Presiden PKR.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila Si Wan Azizah tu buat 'Pusingan U' terhadap kemelut yang kini sedang hangat melanda PKR dan PAS. Terutama sekali di Negeri Selangor.

Jika sebelum ini, Biro Politik PKR yang dipengerusikan oleh Si Wan Azizah tu dah buat ketetapan mengarahkan semua pemimpin PKR Kelantan letak jawatan lantikan Politik serta merta.

Keputusan itu memberikan gambaran bahawa PKR seolah - olah cuba nak mendesak agar PAS mengambil tindakan terhadap tiga orang Exco yang masih lagi berada dalam Rejim Pakatan Selangor.

Malah keputusan itu juga membuatkan ramai pemimpin PKR tampil menyindir PAS yang didakwa perlu menjadi sebuah parti yang bermaruah dan mengarahkan agar wakil mereka meletakkan jawatan.

Tapi, itu keputusan Biro Politik PKR yang bermesyuarat TANPA kehadiran Si Azmin Ali tu. sebelum ini. Memang la Si Wan Azizah tu berani nak buat keputusan untuk memberi tekanan kepada PAS.

Bila ada je Si Azmin Ali tu dalam mesyuarat semalam, tiba - tiba nada Presiden PKR tu juga turut berubah. Tiba - tiba je dia pulak setuju dengan keputusan Azmin yang nak kekalkan wakil PAS tu dalam Rejim pentadbirannya.

Itu membuktikan bahawa Si Wan Azizah ni bukan sahaja tidak mempunyai pendirian yang tetap. Malah dia cukup takut kepada Si Azmin Ali tu. Dan jika ianya dilihat dari satu sudut, Azmin Ali tu yang lebih dominan dalam PKR sementara Si Wan Azizah tu hanya sekadar Tunggul Kayu je!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Sebab tulah TGHH tak mahu Jijah jadi MB.. Apa lagi jdi PM.. TGHH dah tau siapa Jijah ni..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping