Sabtu, Mei 06, 2017

Aduhai!!! Tak payah la Si Puding ni nak jadi 'Paku Dulang Serpih' pulak. Jangan la dia setakat pandai cakap pasal orang sedangkan diri dia sendiri pun tak mampu nak menunaikan janji yang telah dibuatnya sebelum ini.

Kalau setakat dia nak berkokok macam ayam baru lepas bertelur pun tak de gunanya. Setakat mengabiskan masa nak mempertikaikan pasal janji orang lain, yang dijanjikan oleh Pakatan tu dah tertunai ke belum?

Kalau soalan tu diajukan kepada puak Pakatan Haprak tu, sudah pasti alasan 'Cliche' yang akan mereka berikan, "Bukan kami yang memerintah Putrajaya. Jadi kami tak mampu nak ambik tindakan".

Pusing - pusing, itu jugak la alasan yang diberikan oleh puak Pakatan Haprak ni. Walhal janji diorang diperingkat Negeri pun masih tidak dapat dilaksanakan sepenuhnya. Pun lagi diorang ada hati nak pertikai pasal orang lain?

Kalau sebelumPilihan Raya Umum yang lalu, puak Pakatan Haprak tu pernah menjanjikan untuk memberikan pendidikan percuma kepada rakyat. Tapi sampai sekarang, pelajar UniSel masih lagi kena bayar yuran pengajian yang cukup tinggi.

Padahal, UniSel tu dibawah pentadbiran Rejim Pakatan Selangor. Jadi, mereka ada kuasa untuk memberikan pendidikan percuma jika mereka benar - benar mahu melakukannya tanpa merujuk kepada Kerajaan Persekutuan.

Begitu juga dengan janji nak menghapuskan tol. Di Selangor, masih berlambak - lambak lagi konsesi dibawah rejim Pakatan Selangor yang mengenakn tol kepada pengguna jalan raya. Kenapa ianya tidak dihapuskan?

Dan benda yang sama juga dilakukan di Pulau Pinang dimana tol dibawah kuasa Rejim DAPigs negeri itu juga masih GAGAL untuk menghapuskan tol didalam Negeri tersebut seperti yang telah dijanjikan.

Itu baru dua contoh kegagalan puak Pakatan Haprak tu menunaikan janji yang telah mereka lakukan. Belum lagi kita cerita pasal usaha diorang nak turunkan harga minyak dengan memberikan subsidi dari Rejim pentadbiran mereka sendiri.

Benda tu diorang boleh buat kerana ianya dibawah bidang kuasa mereka sendiri. Mereka boleh berikan subsidi minyak itu melalui skim gaji kepada kakitangan yang bekerja dibawah Rejim pentadbiran masing - masing.

Tapi soalnya, kenapa perkara itu diorang tak lakukan dan sebaliknya mereka hanya pandai membuat tuduhan serta menyebar dakwaan terhadap orang lain secara membabi buta macam orang hilang akal?

Jadi, apa sebenarnya tujuan Si Barua DAPigs ni nak tampil mempersoalkan mengenai janji manifesto orang lain sedangkan janji yang telah mereka sendiri tabur sebelum ini pun masih GAGAL ditunaikan sepenuhnya?

Pokok pangkalnya, Si Pudin Barua DAPigs ni perlu cermin diri dia dulu. Jangan dia setakat pandai nak mempersoalkan orang lain sedangkan dalam masa yang sama, dia sendiri pun tak de la bagus mana sangat. Bertanding dalam Pemilihan parti sendiri pun dia kalah!!!Sekarang mengharapkan ehsan DAPigs pulak!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. kalau kerja megondolkan hutan,bukit sondol gerai2 melayu tak chakap pulak kuasa dari putra jaya.

    BalasPadam
  2. Dulu PAS Kelantan dan juga PAS Terengganu berjanji jika menang, tol jambatan sungai akan dihapuskan. Sebaik menang pilihanraya, yerus ditunaikan janji. Namun tidak begitu bagi parti lain... PKR DAP dan PAS menang di Selangor tol tol tidak ada yang dihentikan... Kilang Arak juga kekal di Shah Alam. Putra Jaya pula tidak jadi nak dilelong...
    Banyak bohong!

    BalasPadam
  3. Bohong.tanggunglah semua tol selangor dan unisel tu sbb dah menang.PKR bapak capati.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping