Isnin, Mei 15, 2017

Jika sebelum ini, memang terdengar desas desus mengatakan bahawa kedua - dua pemimpin PKR itu ada mempunyai hubungan yang enggan didedahkan kepada masyarakat secara umum.

Malah kehadiran Tian Chuak juga dikatakan  pernah dikatakan menjadi diantara punca ketegangan dalam rumah tangga Naib Presiden PKR itu kerana perhubungan mereka yang sangat 'Rapat'.

Bahkan, ada juga yang menganggap hubungan 'Panas' kedua - dua pemimpin PKR tu hampir serupa dengan apa yang sedang berlaku diantara pemimpin Melayu Muda DAPigs tu.

Namun dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh pimpinan PAS Wilayah semalam memberikan gambaran jelas bahawa kedudukan kedua - dua pemimpin PKR itu pasti tergugat.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan, parti itu akan menjadikan kerusi Lembah Pantai milik oleh Nurul Izzah dan Parlimen Batu milik Tian Chuak sebagai sasaran mereka dalam PRU akan datang.
"Pada PRU nanti, PAS turut menyasarkan kerusi Bandar Tun Razak (Bebas, dulu PKR), Wangsa Maju (PKR), Setiawangsa (BN), Titiwangsa (BN), Putrajaya (BN) dan Labuan (BN).
“Kita lihat sokongan terhadap PAS semakin meningkat, terutamanya dalam kalangan orang Melayu Islam, di samping kita masih lagi mendapat sokongan pengundi bukan Islam,” jelasnya seperti yang dilaporkan oleh FMT.
Ditanya mengenai peluang PAS untuk memenangi Segambut, pemimpin PAS itu berkata, kajian menunjukkan tidak semua pengundi di kawasan Parlimen itu memberi undi kepada DAPigs.
“Sasaran pertama sudah tentu daripada pengundi Islam untuk undi PAS di Segambut di samping undi orang Cina dan India, kerana tidak semua mereka mengundi DAP,” katanya.
Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat oleh pemimpin PAS Wilayah ini sekaligus menghangatkan lagi spekulasi mengenai kewujudan pertandingan 'Tiga Penjuru' dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping