Sabtu, Mei 27, 2017

Kata seorang sahabat, "Patut la dia kena pecat dari menjadi Askar. Baru kena lempang dengan Pak Lebai pun dia dah terpinga - pinga. Askar menda kalau macam tu?"

Kenyataan itu dibuat selepas sahabat itu menonton video bekas seorang askar yang kini menjadi penyokong tegar Lim Guan Eng yang ditampar ketika sibuk membuat provokasi semalam.

Video berdurasi selama 28 saat yang turut disiarkan melalui laman blog Cucu Tok Selampit menjadi tular dan menjadi perbualan hangat dikalangan pengguna laman media sosial semalam.

Menurut laporan yang disiarkan, himpunan yang diadakan dihadapan surau berkenaan adalah bagi menyatakan bantahan rakyat terhadap Rejim DAPigs berkaitan dengan isu fatwa.
"Mohamed Hafiz ketika itu sedang menyampaikan ucapan berkenaan himpunan tersebut. Bagaimanapun, kekecohan itu berjaya dikawal anggota polis cawangan khas (SB) yang berada di lokasi kejadian. Perhimpunan itu kemudian berjaya disuraikan secara aman pada 2.40 petang."
Namun, sifat gampang puak DAPigs ni memutar-belitkan insiden yang berlaku itu membuktikan bahawa parti itu sedang terdesak nak meraih sokongan simpati dari kalangan rakyat.

Kenyataan yang dimuat naik melalui akaun twitter salah seorang pemimpin DAPigs itu menunjukkan bahawa mereka cuba memanipulasikan isu tersebut sebagai satu isu perkauman.
"Lihat bagaimana pemimpin DAP 'spin' isu ini. Apa kaitan hendak kaitkan dengan UMNO. Kalau Charles Santiago mati pucuk pun salah UMNO jugak?"
Apa yang pasti, tindakan pemimpin DAPigs itu memperlihatkan sifat terdesak mereka untuk terus memburukkan PAS dan menyebarkan dakwaan kononnya parti itu bersekongkol dengan UMNO!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping