Jumaat, Jun 30, 2017

"Saya cuba mengagak bila agaknya Ahli DAP, Datuk Zaid Ibrahim berdoa kepada tuhannya? Bila saatnya?"

Demikian pertanyaan dilontarkan Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz menerusi laman facebook, malam tadi ekoran catatan Zaid di twitter berhubung insiden membabitkan pesawat AirAsia Airbus A330 dari Perth ke Kuala Lumpur pada pagi kelmarin.

Berikut tulisan Nik Abduh:

"Di dalam al Quran di banyak tempat, Allah menggambarkan saat kegetiran terumbang-ambing dibadai gelora besar di tengah lautan (apatah lagi kalau di langit tinggi seperti kes penerbangan AirAsia bru-baru ini), seluruh penumpang kapal yang tak pernah ingat Allah pun akan mengangkat tangan berdoa memohon pertolongan dan pembebasan daripada kecelakaan.

"Ia adalah fitrah manusiawi yang tersembul keluar dari dalam diri manusia hatta mereka yang hidup penuh alpa daripada mengingati Allah sekalipun.

"Saat bersabung nyawa disapa takdir alam milikNya adalah saatnya Allah tunjukkan kepada manusia hakikat kehidupan. Mereka perlukan Allah. Allah-lah empunya langit bumi dan segala kejadiannya.

"Saya doakan saatnya nanti, fitrah Dato Zaid Ibrahim akan tersembul keluar. Biar Allah tunjukkan dengan hikmatNya bahawa untuk menagih harapan hidup dan umur lebih panjang, dia akan dipaksa fitrahnya untuk turut berdoa kepada tuhannya.

"Setakat ini, jawaban yang saya dapat ialah mengapa ada juga Melayu muslim yang begitu marah dan bencikan PAS. Ya, kerana PAS mengajar ahlinya untuk sentiasa berdoa semoga PAS berjaya mara ke Putrajaya nantinya.

"Orang berpuasa di bulan Ramadhan akan merindui doa. Orang tak puasa memang sah akan menolak doa. Saya tak jumpa lagi kes orang puasa tolak doa. Mungkin ini kes pertama?"

Apa yang pasti, tindakan Zaid Ibrahim yang mempertikaikan tindakan seorang Juruterbang Air Asia baru - baru ini jelas menerima komen negatif dari kalangan netizen yang menganggap kenyataan ahli DAPigs itu sebagai tidak wajar.

Tapi, jika difikirkan dari satu sudut, tak heran kenapa Si Zaid Al-Araki tu mempertikaikan tindakan Juruterbang tersebut sebab dia seorang yang berjiwa Liberal. Maka sebab itu dia menyertai DAPigs yang sememangnya memperjuangkan dasar Liberal di Negara ni!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. ORANG-ORANG BERKUASA AKHIR ZAMAN IALAH LUKA’ (لكع) BIN LUKA’ Lihatlah di sekeliling kita. Adakah kita sedang ditadbir oleh golongan ini?

    Hmmm… ntah ler.

    Ok la… tak boleh cerita banyak-banyak. Nanti ada orang yang terasa pulak.

    Semoga bermanfaat difikir-fikirkan.

    Allahu’alam…

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping