Jumaat, Jun 30, 2017

Parti  Amanah Negara (PAN) mengulangi hasratnya untuk mentadbir Negeri 'Serambi Mekah' yang dikuasai oleh PAS sejak sekian lama selain Kedah yang pernah diperintah oleh parti yang sama  pada 2008. 

PAS menguasai Kelantan sejak tahun 90an dan  selama satu penggal mentadbir Kedah semasa parti itu belum berpecah dan masih bersama dalam gabungan Pakatan Rakyat sebelum ini. 

Kini parti serpihan PAS itu  yang bakal dibantu DAPigs dan PKR yang mempunyai matlamat untuk menguasai negeri dan kawasan yang dimenangi serta dikuasai oleh PAS. 

Presiden PAN, Mohamad Sabu (Mat Sabu) mendakwa parti itu mempunyai alasan yang kukuh untuk menawan Kelantan pada Pilihan Raya Umum ke -14 yang akan datang.

Beliau menyifatkan pendekatan yang digunakan PAS sekarang sudah tidak lagi  sesuai dengan Islam dan perjuangannya  sudah tersasar malah rakyat juga mula mejauhkan diri  daripada parti tersebut.

Namun benarkah PAN akan lebih mementingkan perjuangan Islam daripada parti PAS sedangkan sekutu mereka menolak cadangan pindaan Rang Undang-Undang Jenayah Syariah (RUU355) yang bentang oleh PAS demi kebaikan seluruh umat Islam?
"PAN sedia mengambil alih teraju pentadbiran kerajaan negeri Kelantan pada pilihan raya akan datang memandangkan PAS  sudah tidak diperlukan lagi di negara ini, " kata Mat Sabu pada majlis sambutan Aidilfitri di Kota Bharu semalam.
Kata bekas Timbalan Presiden PAS itu, parti berkenaan  sudah tersasar daripada dasar perjuangannya, malah cara pendekatan mereka sudah tidak relevan  dengan Islam kerana sering bergaduh dengan rakyat dan Orang Asli.
“Jadi rakyat memerlukan PAN bagi mengambil alih pentadbiran Kelantan berikutan pentadbiran negeri itu sudah rosak dan parah,” katanya seperti mana yang dilaporkan oleh media tempatan.
PAS terutama di Kelantan, Kedah dan Terengganu bagaimana pun tidak boleh memandang remeh 'kekuatan' atau Pengaruh PAN pada PRU14 walaupun parti itu baru sahaja diwujudkan.

Beberapa pemimpin PAN merupakan kalangan mereka yang berwibawa, profesional dan mampu mempengaruhi penyokong  PAS dan akar umbi apatah lagi dengan sokongan dan bantuan DAPigs, PKR dan parti baharu PPBM pimpinan Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Namun demikian kebimbangan penyokong PAS ialah jika mereka bersama PAN, parti DAPigs yang menjadi seteru PAS sekarang bakal mengetuai kerajaan Pakatan Harapan berdasarkan kelebihan kerusinya di Dewan Rakyat.
Categories: , ,

9 ulasan:

  1. Geli tengok wajah mat sabu, dah bertukar jadi taik.


    BalasPadam
  2. HARAP PAN DAPAT MENTADBIR KELANTAN DENGAN LEBIH BAIK..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak ada harapan

      Padam
    2. Ayah kau

      Padam
  3. Semasa kena tangkap khalwat dgn bini org dulu guna pentas pas nak cuci nama. Sekarang kata pas tak guna plk. Sedarlah dosa kamu skandal dgn bini org dulu.

    BalasPadam
  4. Hilangkan bau b***t Mah dulu barulah cakap tentang kemenangan. Tok Garu bolehlah lu klentong.

    Mau cakap tentang perjuangan Islam. Selagi dok jadi itik Guan Eng selama itu lah makan dedak campur nasi basi.

    BalasPadam
  5. Adduuhhh mat sabu... elok gi main sabun aje lah... nak menang.. pi mabuk lah.. satu sen pun tak berguna manusia bernama Mat Sabu... jadi keldai DAP aje lah... sebab bodoh dan bangang ...

    BalasPadam
  6. Buka youtube...taip phonesex mat sabu...jijik sekali

    BalasPadam
  7. Lagi best buka youtube taip Mat Sabu boleh bau b**** Mah!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping