Jumaat, Jun 16, 2017

PKR tidak bersetuju untuk melantik Tun Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi Pakatan kerana dibimbangi bekas Perdana Menteri itu akan kembali menguasai gabungan berkenaan.

Hal itu dinyatakan secara terbuka oleh Ketua Whip PKR, Si Jo Bedul sambil menambah, jawatan Pengerusi itu sendiri tidak perlu diwujudkan dalam struktur kepimpinan Pakatan hari ini.

Sebaliknya, PKR juga katanya mahu Pengerusi PPBM itu digandingkan bersama Si Ketua Penipu mereka untuk menduduki jawatan sebagai Penasihat kepada Pakatan Haprak itu sahaja.
"Daripada Dr Mahathir menjadi Pengerusi, lebih baik beliau menjadi Penasihat. Itu cadangan kita. Sedangkan Penasihat mempunyai ruang lingkup yang luas. Jawatan Pengerusi pula nampak dominasi.
"Ia memberi konotasi bahawa beliau (Dr Mahathir) yang mengetuai. Penasihat pula menasihati. Lupakan jawatan pengerusi, kita tidak mahu jawatan pengerusi. Kita katakan (jawatan) penasihat perlu Anwar dan Dr Mahathir," katanya kepada Antarapos, hari ini.
Reaksi itu menyusul selepas Pakatan Haprak itu dikatakan sudah mempunyai barisan kepimpinannya, yang menamakan Tun Mahathir sebagai Pengerusi gagasan pembangkang itu.

Sementara itu, Si Ketua Penipu tu pula dinamakan sebagai Penasihat, manakala isterinya yang dianggap sebagai 'Tunggul Kayu' tu pula dilantik sebagai Presiden kepada gabungan Pakatan. 

Walau bagaimanapun, kewujudan barisan kepimpinan gabungan Pakatan itu telah dinafikan kepimpinan PKR dengan memberikan alasan kononnya dakwaan itu sebagai 'tidak tepat'.

Si Jo Bedul tu juga dalam masa yang sama berkata, kelewatan Pakatan mengumumkan struktur kepimpinannya mungkin berpunca dari sikap Mahathir yang sehingga kini tidak menyatakan sokongannya terhadap agenda reformasi PKR, yang juga dipersetujui parti-parti yang lain.
"Apabila Dr Mahathir hendak sertai PH, kita mengalu-alukan. Namun mereka kena setuju dengan agenda reformasi.
"Beliau tidak kata tidak bersetuju tetapi belum ada penjelasan yang jitu dari beliau. Sama ada beliau setuju dengan beberapa perkara atau tidak. Beliau belum sebut, mungkin akan sebut," kata Johari.
Enggan ada mana-mana parti cuba mendominasi Pakatan, Si Jo Bedul tu kemudiannya mahu gabungan pembangkang itu mencontohi sistem Pakatan Rakyat yang wujud suatu ketika dahulu.

Dalam erti kata mudahnya, cadangan pemilihan Tun Mahathir sebagai "De Facto" pemimpin Pakatan Haprak tu tetap ditolak oleh PKR yang masih lagi menyimpan dendam dan menganggap bekas Perdana Menteri itu sebagai seorang pemimpin yang Zalim!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Dah la gila kuasa... nyanyuk pulak tu... cukup lah Tun... pi masjid.. buat ibadah... dah cukup ke bekalan...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping