Isnin, Julai 24, 2017

DAPigs memilih untuk menuruti arahan RoS dengan melakukan pemilihan semula Jawatankuasa CEC, bagi membolehkan parti itu bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-14.

Wakil parti itu sebelum ini menegaskan bahawa DAPigs akan mengadakan pemilihan dalam jangka masa terdekat seperti mana yang telah diarahkan oleh RoS.

Selain itu, DAPigs juga berkata, masih terlalu awal untuk memberi maklum balas terhadap kenyataan Pengerusi PPBM yang enggan membenarkan DAPigs menggunakan logo partinya sekiranya pendaftaran parti dominasi Cina itu terbatal.
"Jadi macam ini lah. Ini terlebih awal untuk saya buat komen kerana benda ini belum berlaku.
"Saya tidak boleh buat komen kerana DAP akan adakan pilihan raya pemilihan yang dicadangkan. Itu yang sudah ditetapkan. Sebab itu lah anggaran dan sekiranya dan sebagainya yang berlaku sekarang. Kita tengok macam mana lah ye," katanya ringkas ketika dihubungi Antarapos hari ini.
Sebelum ini, RoS telah mengeluarkan arahan menggesa agar DAPigs mengadakan semula pemilihan Jawatankuasa CEC yang dibuat sebelum ini ekoran wujudnya aduan serta laporan dari ahli.

Namun spekulasi dikalangan ahli DAPigs sendiri sebelum ini juga menyatakan bahawa kewujudan penyelewengan itu adalah bagi memastikan kemenangan berpihak kepada keluarga Dinasti Lim Kit Siang.

Katanya, Dinasti yang diterajui oleh keluarga Lim Kit Siang ini mahu mengekalkan kedudukan mereka sebagai 'Kuasa Tertinggi' dalam parti serta menghapuskan saingan yang lain.

Dinasti keluarga Si Lim Kit Siang tu tetap enggan menuruti arahan RoS untuk mengadakan semula pemilihan Jawatankuasa CEC DAPigs kerana mendakwa arahan tersebut sebagai palsu.

Alasan yang dibuat oleh Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAPigs dan dipersetujui Lim Kit Siang itu menguatkan lagi spekulasi yang mendakwa mereka hanya mahu mempertahankan kedudukan sendiri.

Pokok pangkalnya, kemenangan Dinasti Lim sewaktu pemilihan yang diadakan sebelum ini hanya semata - mata mahu menjaga kepentingan Politik Peribadi keluarga itu sahaja. Bukannya mereka nak memperjuangkan kebajikan ahli mahupun rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping