Ahad, Julai 23, 2017

Asal PAN memang dari PAS. Itu fakta yang tidak dapat dinafikan. Bezanya, wala' dan tsiqah PAN adalah untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng.

Jadi, mana - mana pemimpin PAS yang terlalu menyayangi DAPigs dan generasi Lim Anak Beranak, maka itulah ikutan dan akidah mereka walaupun ianya cuba dinafikan oleh mereka.

PAN bercerai dari PAS kerana generasi keluarga Lim dan DAPigs tidak redha pimpinan utama PAS yang tetap enggan mengikut kehendak dan menuruti telunjuk mereka dalam Pakatan.

Bermula dari tarikh itulah, DAPigs mempergunakan PAN, bukan sahaja untuk merampas ahli-ahli, malah merampas segala aset-aset PAS Kawasan dengan memberikan pelbagai alasan.

Antara PAS Kawasan yang paling sering kali berlaku perbalahan dan menghadapi masalah adalah PAS Kawasan Parlimen Batu, tempat dimana Si Tian Chuak tu bermaharajalela.

Ketika kemuncak sokongan DAPigs dan PKR ke atas kumpulan bukan berakademik agama tetapi cuba menampilkan imej agama, mahu merampas tampuk kepimpinan, PAS Kawasan Batu sudah pun bermasalah besar.

Sokongan berlebihan kepada Mat Sabu serta kekaguman luar biasa terhadap Tian Chuak merupakan faktor utama mengapa kepimpinan PAS Kawasan Batu melihat PAS sebagai 'musuh' utama mereka.

Hari ini, Yang DiPertua PAS Kawasan Batu memaklumkan bagaimana ahli - ahli PAN yang didalangi oleh bekas AJK PAS yang telah menyertai PAN bertindak melampaui batasan dan berlagak samseng.

Isunya adalah membabitkan perebutan markas PAS Kawasan Batu yang sebenarnya masih dalam perbicaraan mahkamah dimana beberapa orang ahli PAN dikatakan telah memusnahkan papan tanda PAS Kawasan tersebut. (Baca seterusnya)

Secara kesimpulannya, ketaksuban PAN terhadap pemimpin Pakatan Haprak yang diketuai DAPigs sanggup melakukan apa sahaja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' mereka. Kalau disuruh bakar markas PAS pun diorang sanggup!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Akibat makan dedak dap banyak sangat. Dah mabuk..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping