Selasa, Julai 18, 2017

Heh! Nampak gayanya, polemik mengenai jawatan Perdana Menteri dikalangan puak Pakatan Haprak tu masih lagi menjadi tanda tanya dikalangan rakyat berdasarkan kepada kenyataan terkini.

Jika sebelum ini, bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Mahathir mengumumkan pembebasan Si Ketua Penipu tu akan dibuat dalam tempoh seminggu selepas Pakatan berkuasa.

Pengumuman itu ternyata telah disalah-ertikan oleh Pentaksub Si Ketua Penipu yang menganggap bekas Perdana Menteri itu bersetuju untuk menjadikan dia sebagai Perdana Menteri.

Sebaliknya, Tun Mahathir sendiri sedar bahawa Si Ketua Penipu tu tak boleh jadi Perdana Menteri memandangkan dia masih tidak layak untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum.

Maka atas sebab itu, Tun Mahathir dalam kenyataannya sebelum ini menjelaskan bahawa jawatan 'Perdana Menteri Sementara' dikalangan puak Pakatan Haprak tu tidak akan diwujudkan.


Kenyataan Tun Mahathir itu jelas bertentangan dengan hasrat yang telah dipersetujui oleh Pakatan Haprak dimana mereka mahu Wan Azizah dipilih menjadi "Perdana Menteri Sementara".

Melalui striktur asal Pakatan, Wan Azizah akan dijadikan sebagai 'Pemanas Kerusi' sementara mereka berusaha untuk membebaskan Si Ketua Penipu dari penjara atas tuduhan Meliwat.

Soalnya, sekarang, jika Tun Mahathir tetap bertegas menafikan pemilihan Wan Azizah menjadi 'Pemanas Kerusi Perdana Menteri', siapa pilihan Tun untuk menjadi Perdana Menteri kelak?

Hairannya kenapa persoalan itu tidak dijawab oleh Tun sehingga ke hari ini. Soalan yang sama juga pernah diajukan sewaktu mula - mula Tun Mahathir mendesak agar Datuk Seri Najib meletakkan jawatan.

Pada ketika itu, ramai juga yang bertanya Tun Mahathir sendiri, siapa yang dia anggap layak untuk menjadi pengganti kepada Datuk Seri Najib berundur sekiranya dia berundur dari jawatan tersebut?

Sewajarnya, perkara itu yang perlu dijelaskan kepada rakyat secara terbuka. Bukannya hanya sekadar memberi jawapan, "Perdana Menteri boleh jadi sesiapa yang layak". Jawapan macam tu, budak sekolah Tadika pun pandai jawab!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. kenapalah simathir ni pura2 sangat sebok mencari orang2 bodoh dari kalangan oraqng bodoh nak jadikan pm ....kenapa tak berterus terang saja nak angkat anak nya jadi pm..tu la orang kata bodoh marah..masa umno kepunyaan dia kenapa tak angkat terus anaknya jadi pm..tak payah berpura2 menangis atas pentas,,

    BalasPadam
  2. kenapalah simathir ni pura2 sangat sebok mencari orang2 bodoh dari kalangan oraqng bodoh nak jadikan pm ....kenapa tak berterus terang saja nak angkat anak nya jadi pm..tu la orang kata bodoh marah..masa umno kepunyaan dia kenapa tak angkat terus anaknya jadi pm..tak payah berpura2 menangis atas pentas,,

    BalasPadam
  3. Jika BN (UMNO) yakin Pakatan Harapan tiada harapan memenangi PRU 14, apa perlu dirisau dan diikirkan siapa akan pembangkang pilih sebagai PM? Biarkan sahaja, kerana yang akan menang dan menjadi PM adalah orang dalam kalangan BN sendiri. Ini menunjukkan BN sendiri risau kemenangan akan berpihak pada siapa. Inilah politik.

    BalasPadam
  4. Depa ingat depa ni main video game ka, boleh buat PM sementara pulak. Hancus Malaysia macam ni kalau puak2 ni memerintah. Depa sibuk gila jawatan, pembangunan negara tinggallah harapan. Pastikan jangan bagi pakatan harampan menang kalau xmau hidup kita sengsara di masa depan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping