Ahad, Julai 30, 2017

Bekas Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim mendakwa Ahli Parlimen PKR Ampang menggunakan kedudukannya untuk melobi syarikat Yayasan Selangor bagi menangguhkan bayaran daripada sebuah firma milik anggota akar umbi parti.

Khalid, melalui mesej yang disampaikan kepada Malaysiakini menerusi pembantunya, Faekah Hussein, berkata Yayasan Selangor memberikan pertimbangan sewajarnya bagi isu itu diselesaikan.
“Yayasan Selangor telah memberi pertimbangan yang mencukupi untuk menyelesaikan isu-isu dan bayaran yang akan dibuat kepada Yayasan Selangor.
“YB Zuraida telah menggunakan kedudukannya untuk menangguhkan dan tidak cuba membuat pembayaran,” katanya.
Khalid berkata demikian apabila diminta mengulas laporan Yayasan Selangor yang ditandatanganinya pada 17 September 2013. Dokumen itu dibocorkan oleh kumpulan yang dikenali sebagai Inspirasi Melayu Gombak (Impak) pada 24 Julai lalu.

Zuraida dan seorang bekas ADUN PKR disebut dalam laporan itu. Ia juga menyebut bahawa firma berkenaan berhutang RM233,830 dalam bentuk sewa dan deposit kepada Yayasan Selangor.

Menurut laporan itu, berdasarkan perbincangan dengan Zuraida dan seorang lagi bekas ADUN berkenaan pada 22 Okt 2013, kedua-dua wakil rakyat itu akan menyelesaikan masalah hutang tersebut dan MB akan membantu.

Hutang itu sepatutnya dibayar pada 5 Sept 2013 tetapi Impak mendakwa bahawa tiada sebarang pembayaran dibuat. Catatan Khalid, bersebelahan tandatangannya berbunyi "Teruskan dengan tindakan undang-undang."

Menurut Impak, tiada sebarang tindakan undang - undang yang diambil terhadap firma itu. Manakala Khalid pula dipaksa berundur dari Pejabat Menteri Besar Selangor pada 22 Sept 2014 selepas perlaksanaan Agenda Langkah Kajang.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. https://cahayahidupku2569.blogspot.com.eg/2017/06/doa-rasulullah-saw-di-akhir-ramadhan.html?showComment=1501350206794#c8695137196222477365

    BalasPadam
  2. tembelang dah pecah.. dulu dok kata org rupa2nya dia lg teruk.. pa citer adam rosli?

    BalasPadam
  3. Halo,
    Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini untuk memohon dan mendapatkan Pinjaman segera. E-mel Kami: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping