Jumaat, Julai 28, 2017

Kan dah cakap dah. Tu pasal la sebelum ini, Si Tipah Koyak tu sendiri tampil mempersoalkan apa yang dilakukan oleh badan kajian ciptaan Si Rafizi ni. Memang patut pun dia pertikai.

Si Rafizi tu sebelum ini didakwa mengutip duit orang ramai untuk bada kajian Invoke yang ditubuhkan. Tapi kata Si Tipah Koyak, duit kutipan dari rakyat tu hanya sekadar sia - sia belaka.

Contohnya memang sudah dapat dilihat apabila badan kajian yang dikendalikan oleh Si Rafizi tu GAGAL untuk mencipta logo Pakatan. Yang berjaya dihasilkan hanya ibarat sampah.

Maka tak hairan la sekiranya hasil kajian yang dijalankan oleh Invoke ciptaan Si Rafizi tu juga dianggap 'Cacat' serta meragukan. Sebaliknya, kajian itu sekadar nak menyedapkan diri sendiri.

Menurut kata seorang Penganalisis Politik, seorang pensyarah dari Universiti Utara Malaysia meluahkan keraguan terhadap penemuan terbaru kajian Invoke yang berkaitan dengan PKR.

Profesor Madya Mohd Azizuddin Mohd Sani berkata kaedah kaji selidik yang dijalankan oleh badan kajian itu cacat kerana soalan yang dikemukakan dalam kaji selidik itu berat sebelah.
"Mereka berkata dapat 17,000 responden daripada 100,000 yang dihubungi. Ramai yang tidak menjawab.
"Saya tahu mengapa mereka tidak menjawab: Ini kerana soalan-soalan sangat berat sebelah terhadap Pakatan Harapan dan pada masa yang sama sangat kritikal terhadap BN," katanya dalam sebuah forum anjuran akhbar Sinar Harian di Shah Alam hari ini.
Atas sebab itu, Mohd Azizuddin berkata, dia tidak mempercayai hasil penemuan dari kaji selidik itu dan menganggap ianya gagal memberi gambaran sebenar mengenai pendapat orang ramai.

Kaji selidik, katanya sewajar mempunyai soalan-soalan positif dan negatif yang seimbang supaya maklumat lebih tepat tentang pemikiran orang ramai dapat diketahui, kata pensyarah itu.

Pada 20 Julai lalu, tinjauan yang dijalankan oleh badan kajian PKR itu mendapati sokongan terkini pengundi Melayu terhadap Barisan Nasional dan Pakatan Harapan kini hampir sama.

Dah nama pun badan kajian tu diketuai oleh Si Rafizi yang juga merupakan Tukang Fitnah PKR. Maka sudah pasti la hasil kajiannya juga akan menyebelahi Pakatan Haprak. Mana mungkin hasil kajian diorang akan kata Pakatan Haprak tu bakal kalah dalam PRU akan datang!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping