Jumaat, Julai 28, 2017

Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail hari ini berada dalam dilema - di antara kehendak penyokong kuat Si Ketua Penipu itu atau bekas seteru suaminya itu Tun Dr Mahathir Mohamad.

Namun malangnya, ketika diitanya mengenai isu itu, Wan Azizah sebaliknya hanya memberikan alasan selamat dengan mendakwa kononnya semua pihak kena tunggu Pakatan menang PRU dulu.
"Biar kita menang pilihanraya dulu," katanya kepada media di parlimen hari ini.
Anggota parlimen Permatang Pauh itu ditanya mengenai pendiriannya berhubung tuntutan ahli serta aktivis reformasi yang tidak bersetuju dengan penyertaan Tun Mahathir dalam HARAPAN.

Mereka sebelum ini menuntut supaya kepimpinan Dr Mahathir ditolak di peringkat HARAPAN, malah kerajaan sekiranya gabungan pembangkang berjaya mengambil alih Putrajaya.

Mereka juga mahu Pakatan memasukan ikrar penubuhkan Suruhanjaya Keadilan bagi mengadiri segala tuduhan ke atas Dr Mahathir dalam manifesto pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Selain itu, kumpulan Otasi Reformis itu juga mengambil keputusan supaya mana-mana ahlinya yang mempunyai jawatan dalam Pakatan Harapan melepaskan jawatan yang disandang.

Sementara itu Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar menyatakan bahawa masa lalu Malaysia dipenuhi dengan "penipuan dan perpecahan dalam sistem demokratik yang dicacatkan".

Oleh itu, Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai itu juga turut memberikan alasan bahawa penting bagi semua pihak untuk memahami bahawa proses penyembuhannya memerlukan masa yang panjang.
"Kami menghormati pandangan Otai Reformasi dan menghargai sokongan mereka kepada agenda reformasi yang turut mahukan pembebasan segera Anwar.
"Merangkumkan pelbagai pandangan berbeza adalah sebahagian daripada cara demokrasi diraikan," katanya kepada Malaysiakini.
Gerakan reformasi muncul sejurus selepas Si Ketua Penipu tu dipecat daripada jawatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri oleh Dr Mahathir pada September 1998 atas tuduhan salah-laku moral.

Kemudian, geng Otai PKR ini dibentuk memandangkan gerakan Reformasi yang diperjuangkan oleh keluarga Si Ketua Penipu itu semakin tersasar dari landasan asal mereka.

Sebaliknya, kepimpinan PKR hari ini dilihat lebih cenderung mengejar kuasa dan jawatan dari mahu menegakkan keadilan yang sepatutnya menjadi dasar perjuangan mereka sehingga sanggup bersekongkol dengan Tun Mahathir demi menjaga kepentingan Politik peribadi diri sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping