Isnin, Julai 17, 2017

Hah! Kan dah kata. Semua ini hanya sekadar strategi Tun Mahathir je. Dia bukannya nak menjadikan Si Ketua Penipu tu sebagai Perdana Menteri biar pun dia kata dia nak bebaskan Si Ketua Penipu tu.

Semua itu hanya sekadar taktik Tun Mahathir untuk memancing sokongan dari puak Pentaksub Lobang Bontot Si Ketua Penipu tu semata - mata bagi menjamin harapan dia tercapai.

Jika sebelum ini, kita dah jelaskan bahawa Si Ketua Penipu tu belum tentu dapat menjadi Perdana Menteri sekiranya dia dibebaskan dari penjara apabila puak Pakatan tu berkuasa kelak.


Perkara itu sudah menjadi pengetahuan umum kerana Perlembagaan Negara menetapkan syarat bahawa seorang banduan tak boleh bertanding PRU dalam tempoh sekurang - kurangnya 5 tahun.

Hari ini, bekas Perdana Menteri itu sendiri mengakui bahawa jawatan 'Perdana Menteri Sementara' yang dicanangkan oleh puak Pakatan Haprak tu sebelum ini Tidak Wujud sama sekali.

Menurut kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir, Pakatan Haprak tu akan tetap mengekalkan Perdana Menteri yang dilantik sekiranya mereka berjaya merampas Putrajaya kelak.
“Kita belum buat apa-apa keputusan, bukan ‘in-waiting’ atau ‘interim’. Perdana menteri bukan sebagai sementara, tetapi perdana menteri sebenar-benarnya,” katanya ketika ditemui di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur, hari ini.
Kenyataan Tun Mahathir itu sekaligus menidakkan cadangan yang telah dipersetujui oleh PKR dan DAPigs yang mahu mencalonkan Wan Azizah sebagai 'Perdana Menteri Sementara'.

Sebelum ini, Pakatan Haprak yang terdiri daripada PKR, DAPigs dan PAN sama - sama bersetuju secara konsensus untuk menjadikan Wan Azizah sebagai 'Pemanas Kerusi' bagi jawatan Perdana Menteri.

Alasan mereka, jawatan sebagai 'Pemanas Kerusi' yang bakal diduduki oleh Wan Azizah itu adalah bersifat Sementara bagi menunggu pembebasan Si Ketua Penipu tu dari penjara kelak.

Dalam erti kata mudahnya, kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir itu membuktikan bahawa niat dia nak membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara bukan sebab nak jadikan dia sebagai Perdana Menteri. Pusing - pusing, kena kencing je puak Pentaksub Si Ketua Penipu tu!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Ingat jawatan pm ni macam ketua kelas tadika ke...bongok

    BalasPadam
  2. Ribut pasal pm sdgkan peluang utk menang semakin kabur.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping