Khamis, Julai 27, 2017

Bahana kerana suka sangat menabur fitnah, sekarang Si Rafizi tu mula menggelupor biawak nak mintak agar rakyat sama - sama menanggung hutang yang sedang dihadapinya pada ketika ini.

Hutang tu pulak kalau untuk tujuan kebajikan takpe juga. Tapi sebaliknya, Si Rafizi tu mohon supaya rakyat sama - sama menanggung dosa dia menabur fitnah terhadap NFC sebelum ini.

Naib Presiden PKR itu memohon sumbangan orang ramai bagi mengelakkan dirinya daripada diisytihar muflis kerana tidak mampu membayar ganti rugi saman fitnah terhadap NFCorp.
"Beberapa minggu yang lalu, peguam saya menerima surat tuntutan meminta RM300,000 yang perlu dibayar. Jika tidak, mereka mengancam untuk memulakan prosiding kebankrapan terhadap saya.
“Sebenarnya kes ini sedang melalui rayuan di Mahkamah Rayuan yang telah ditetapkan dalam bulan Oktober 2017.
“Walau bagaimana pun, undang-undang menetapkan saya perlu membayar dahulu kalau pun saya mungkin menang di peringkat rayuan,” katanya dalam satu posting di Facebook semalam.
Saman itu difailkan selepas Rafizi mendakwa pengerusi NFC Datuk Seri Mohd Salleh Ismail membeli lapan hartanah di KL Eco-City dengan dana awam yang diperuntukkan kepada syarikat berkenaan.

Mahkamah Tinggi tahun lalu memutuskan beliau bersalah dan memerintahkan Rafizi membayar RM150,000 kepada Salleh dan RM50,000 kepada NFC. Mereka juga dianugerahkan kos sebanyak RM100,000.

Rafizi, yang juga Ahli Parlimen Pandan, turut didakwa kerana tidak amanah mendedahkan dokumen penyata akaun pelanggan Public Bank yang menyebabkan dia dituduh pada tahun 2012.
“Skandal NFC telah lama berlalu dan telah dilupakan. Namun enam tahun kemudian, saya dan peguam saya masih turun naik ke mahkamah setiap bulan untuk berdepan dengan tindakan saman dan tangkapan terhadap saya ekoran pendedahan saya.
“Selain dari arahan membayar RM300,000 ini, saya juga dijangka akan dihukum akhir tahun ini atas tuduhan membocorkan maklumat perbankan NFC,” katanya.
Walau bagaimanapun, Rafizi mendakwa yang dia sedikit pun tidak menyesal menabur fitnah terhadap NFC walaupun menerima risiko menjadi muflis akibat saman - saman dan tangkapan yang dikenakan ke atas dirinya sendiri!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Kalau sudah takut jangan lah sembang. Padan muka ,baru tahu langit tinggi ke rendah.

    BalasPadam
  2. Padan muka Rafizi... skrg baru tahu langit tinggi rendah.. dia bukan tak ade duit.. duit ade byk duit.. tapi nak mintak derma ... pergi mampus lah Rafizi.. masuk penjara ajelah tempat yang sesuai utk pemfitnah no 1 Malaysia... nombor 2 .. si Nurul Izzah

    BalasPadam
  3. Adakah dgn membayar saman fitnah akan mebebaskan diri dari saman di akhirat nanti....

    BalasPadam
  4. berani buat berani tanggung ler sotong oii....baik aku derma pd masjid atau sedekah pd org2 susah drp tolong sisotong kuat fitnah niii....padan muka kau setaaan...kata pak haji bakhil....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping