Selasa, Julai 25, 2017

Sejak Rejim Pakatan menguasai Selangor dibawah kepimpinan Si Azmin Ali tu, makin bertambah kehebatannya. Itu yang dibanggakan sangat oleh puak - puak Pakatan Haprak tu gamaknya.

Hari ini, laporan media menyiarkan statistik paling tinggi dalam kes pembuangan bayi juga bertapak di Selangor. Itu pun boleh dikira satu kehebatan yang dimiliki oleh Rejim Pakatan Selangor tu juga.

Sebanyak 697 kes pembuangan bayi direkodkan bagi tempoh  2010 hingga 2016 dengan Selangor mencatatkan kes tertinggi pada 157 kes, persidangan Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rohani Abdul Karim berkata, berdasarkan statistik Polis Diraja Malaysia, negeri lain yang merekodkan kes tertinggi ialah Sabah dan Johor dengan masing-masing  84 kes, diikuti Kuala Lumpur (65) dan Sarawak (49).
“Jumlah kes meningkat semula pada 2013, 2014, 2015 dan 2016 iaitu masing-masing 90 kes, 103 kes, 111 kes dan 115 kes,” katanya menjawab soalan Teo Nie Ching (DAP-Kulai) pada sesi pertanyaan jawab lisan.
Menjawab soalan tambahan Dr Michael Jeyakumar Devaraj (PSM-Sungai Siput), Rohani berkata sebanyak 35 bayi ditinggalkan di fasiliti ‘baby hatch’ sepanjang tempoh sama.

Eloknya, RUU Syariah yang diperjuangkan PAS tu bukan dilaksanakan di Kelantan je. Tapi sepatutnya penguatkuasaan tu dibuat di Selangor, tempat Si Azmin Ali tu memerintah pada ketika ini.

Kalau sebelum ini, DAPigs buat dakwaan kononnya PAS Kelantan GAGAL mendidik rakyat di Negeri tersebut sehingga terpaksa menguatkuasakan undang - undang syariah dan sebat orang secara terbuka. Sekarang kes di Selangor ni, DAPigs tak nak kata apa - apa ke!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Difahamkan penerima BRIM teramai juga dari Selangor. Kenapa ye?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping