Rabu, Julai 26, 2017

Inspirasi Melayu Gombak (IMPAK) hari ini mendedahkan premis yang dikatakan gagal menjelaskan hutang kepada Yayasan Selangor sebenarnya dijadikan Ibu Pejabat PKR Selangor.

Presidennya, Datuk Zul Azhari Mohamed Juah berkata tidak hairanlah mengapa Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin sanggup menjadi orang tengah untuk berunding dengan Yayasan Selangor bagi melupuskan hutang sewa yang gagal dilangsaikan.

IMPAK sebelum ini mendedahkan Zuraida dan bekas ADUN Kajang, Lee Chin Cheh sebagai orang tengah yang cuba membuat rundingan agar hutang sewa bernilai RM233,000 itu dilupuskan.

IMPAK juga terdahulu mendedahkan premis itu disewa atas nama syarikat Tremendous Porgress Sdn Bhd, yang dimiliki Abdul Latif Shaari, yang juga Timbalan Ketua Cabang PKR Ampang.
"Terbaru, hasil siasatan IMPAK telah menemukan satu fakta lebih mengejutkan. Premis tersebut disewa sebagai pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mana ketika itu diketuai oleh (Datuk Seri) Azmin Ali.
"Jelas di sini, seorang kontraktor (Abdul Latif) menyewa sebuah premis kemudian diberikan kepada parti PKR Selangor untuk digunakan sebagai pejabat parti.
"Apakah kepentingan YB Zuraida dalam syarikat tersebut dan apakah bentuk habuan yang telah dijanjikan kepada beliau," katanya satu sidang media di Batu Caves hari ini.
Zuraida kemudiannya menafikan dakwaan itu dan berkata enggan melayan tuduhan yang hanya sekadar diperoleh melalui surat layang. Zul Azhari tangkas menjelaskan ia bukan surat layang namun dokumen yang diperolehinya itu adalah minit mesyuarat Yayasan Selangor.

Dalam sidang media yang sama, Zul Azhari  mempersoalkan mengapa Termendous Progress bersetuju untuk memberikan premis yang disewanya untuk dijadikan pejabat PKR Selangor?
"Mengapa syarikat tersebut menyewa bagi pihak PKR Selangor? Mengapa PKR Selangor secara terus menyewa premis tersebut daripada Yayasan Selangor? Apakah bentuk habuan yang diterima oleh syarikat yang sudi memberikan premis sewaan miliknya kepada pihak lain? Ada sesuatu yang misteri disitu.
"Pihak syarikat tidak pernah membayar satu sen pun kepada Yayasan Selangor, premis tersebut diduduki selama 2 tahun tanpa deposit dan bayaran sewaan bulanan, bagaimana sebuah syarikat dapat menduduki sebuah premis tanpa membayar deposit?," soalnya lagi.
Pokok pangkalnya, berlaku penyelewengan kuasa apabila Rejim Pakatan membenarkan pihak syarikat tersebut menyewa premis itu kepada parti Politik demi menjaga kepentingan peribadi mereka sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping