Ahad, Ogos 06, 2017

Memang satu perkara yang cukup IRONIK apabila Si Ketua Menteri Pulau Pinang ini bercakap mengenai 'Kebebasan Media' dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan semalam.

Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng itu menunjukkan kemaluan dirinya sendiri secara umum sedangkan tindakan yang dilakukan sebelum ini adalah sebaliknya.

Antara lain, Si Guan Eng tu mempertikaikan tindakan akhbar The Star yang enggan menyiarkan jawapan balasnya kepada ruangan yang ditulis oleh Joceline Tan, wartawan akhbar tersebut.
Nampak gayanya, tindakan yang dilakukan oleh akhbar The Star itu jelas tidak menyenangi Si Tokong DAPigs Pulau Pinang itu sehingga menyebabkan dia mempertikaikan etika akhbar berkenaan.

IRONIKnya, bukan ke selama ini Rejim DAPigs pimpinan Si Guan Eng tu juga yang enggan membenarkan pihak media arus perdana untuk membuat liputan berkaitan program yang dianjurkan?

Malah, kebanyakkan media arus perdana ini juga turut dihalang oleh Rejim DAPigs Guan Eng dari membuat liputan sewaktu sidang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang berlansung.

Dan yang terbaru, pada 17 Mac 2017, Si Tokong DAPigs tu sendiri telah disaman oleh seorang wartawan dari akhbar berbahasa Cina kerana didakwa menabur fitnah terhadap wartawan tersebut.
Adakah itu menunjukkan yang Si Guan Eng tu menghargai 'Kebebasan Media' sepertimana yang dinyatakan dalam statusnya dilaman Facebook sebelum ini? Kalau setakat pandai bercakap je, baik tak payah!!! Suruh budak sekolah rendah pun reti bercakap!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Klu kena batang hidung sndiri mulalah meroyan. Tapi Pan kata Dap baik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping