Rabu, Ogos 02, 2017

Huh! Tak heran la kenapa PPBM ni mendapat perhatian yang lebih dari Si Azmin Ali tu. Umum pun tau yang Si Azmin tu memang mempunyai hubungan yang istimewa dengan Tun Mahathir.

Nak pulak bila Si Azmin tu anggap diri dia sebagai 'Anak Emas' Tun Mahathir dan bakal menjadi calon Perdana Menteri sekiranya puak Pakatan Haprak tu menang PRU yang akan datang.

Perkara itu la yang sering merunsingkan Wan Azizah dan menyebabkan pengikut PKR tu tidak sepenuhnya menyokong peranan Tun Mahathir dalam gerakan Pakatan Haprak tu sebelum ini.

Jadi, tak pelik la kalau Si Azmin tu beri kelebihan kepada PPBM bertanding di Selangor jika nak dibandingkan dengan PAN yang dianggap sebagai 'Keldai Tunggangan DAPigs' semata - mata.

Lagi pun, PAN tidak memberikan sebarang keuntungan kepada Si Azmin tu untuk kekal berkuasa di Selangor. Malah parti itu juga tidak menjaga kepentingan Politik Peribadi Azmin.

Bahkan, kebanyakkan pemimpin PAN tu terdiri daripada mereka yang pernah menentang pencalonan Si Azmin tu untuk menjadi Menteri Besar sewaktu agenda Langkah Kajang sebelum ini.

Maka, mana mungkin Si Azmin tu nak beri muka kepada PAN untuk bertanding lebih banyak kerusi di Selangor. Azmin kena juga jaga PAS yang menjadi penyokong dia selama ini.

Jadi, pendedahan yang dibuat oleh Si Chagubard berhubung pembahagian kerusi ini bukan la satu pendedahan yang menghairankan sangat. Sebaliknya, ia sudah menjadi satu 'Rahsia Umum'.

Semalam Si Chagubard tu mendakwa Si Azmin ni memberikan lebih banyak kerusi kepada PPBM untuk bertanding dalam PRU ke-14 yang akan datang jika nak dibandingkan dengan PAN.
“Dengarnya Azmin sudah muktamadkan agihan kerusi di Selangor, bukan kata PH parti dia sendiri pun dia langgar putuskan bincang sama kartel je… Tahniah Amanah (PAN) dapat 2 kerusi SAHAJA…,” tulis Chegubard dalam Facebook beliau hari ini.
Dalam erti kata lainnya, Si Azmin tu dah awal - awal 'Tanam Budi' kepada PPBM supaya menyokong kepimpinan dia selepas Pilihan Raya Umum kelak bagi memastikan dia kekal menjadi Menteri Besar atau dicalonkan sebagai Perdana Menteri Pakatan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping