Khamis, Ogos 24, 2017

Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar hairan bagaimana spekulasi yang mengatakan bahawa partinya akan mengadakan rundingan dengan PKR bertebaran sejak akhir-akhir ini.

Beliau kemudiannya mengesahkan PAS tidak pernah mengadakan sebarang usaha untuk mewujudkan kerjasama sekali lagi dengan PKR selepas tahaluf siyasi antara kedua-dua parti itu terbatal pada Mei lalu.
"Sebarang isu mengenai operasi, perjalanan pilihan raya, sayalah orangnya (bertanggungjawab). 
"Jika adalah sebarang perundingan tentulah saya orang pertama parti yang tahu. Ini bagaimana saya yang tak tahu ada perundingan? Saya mengesahkan tidak ada sebarang perundingan," katanya kepada Antarapos, hari ini.
Difahamkan PKR menerusi Timbalan Presidennya mendakwa bahawa partinya masih berusaha berbincang dan memujuk PAS bagi megembalikan kerjasama politik menjelang PRU - 14 kelak.

Azmin sebelum ini telah mengesahkan perkara itu secara terbuka beberapa hari selepas dia diangkat oleh Tun Mahathir menjadi Pengarah Pilihan Raya Pakatan Haprak tu pada PRU ke 14 kali ini.

Malah Presiden PKR, Wan Azizah juga turut dilaporkan berkata PKR tidak menolak kemungkinan parti itu akan kembali bekerjasama dengan PAS dalam mendepani PRU14 nanti.

Diajukan hal itu, Samsuri berkata Azmin dan Wan Azizah perlu menjelaskan kepada rakyat maksud di sebalik kenyataan mereka berhubung kerjasama Politik diantara PAS dan PKR itu.
"Beliau (Wan Azizah) kata tak tolak kerjasama, itu kena tanya dengan Wan Azizah apa yang dimaksudkan dengan tidak menolak kemungkinan itu.
"(Juga) Kena tanya Azmin, mungkin beliau ada cubaan tersendiri yang perlu dapatkan kelulusan PKR. 
"Pada saya, takkanlah PKR hendak berunding dengan PAS, sedangkan Rafizi Ramli (Naib Presiden PKR) pun ada buat kenyataan bahawa sokongan PAS semakin mengecil, seolah-olah tidak lagi relevan, berdasarkan kajian yang dilakukan Invoke," jawab bekas Setiausaha Sulit Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu lagi.
Kemuncak kepada ura-ura kerjasama PAS-PKR hari ini timbul selepas salah seorang Ahli Biro Politik PKR, William Leong meletak jawatan sebagai tanda bantahan langkah parti meneruskan perbincangan dengan parti Islam itu.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping