Khamis, Ogos 24, 2017

Seperti mana kebiasaan, setiap kali berlakunya kenaikkan harga minyak secara mingguan dibuat, sudah pasti puak Pakatan Haprak tu akan mereka-cipta dakwaan yang bukan - bukan.

Antara alasan yang biasa digunakan oleh puak Pakatan Haprak tu adalah seperti, Kerajaan Zalim nak menganiayai rakyat, Kerajaan sengaja nak tambah beban kos sara hidup dan sebagainya.

Tambah menarik, puak Pakatan Haprak tu mendakwa kononnya kenaikkan harga minyak itu merupakan salah satu taktik yang digunakan oleh pihak Kerajaan untuk "Merompak" rakyat.

Sedangkan hakikatnya, kenaikkan harga minyak itu ditentukan melalui harga pasaran antarabangsa dan ianya ditetapkan oleh Persatuan Pengusaha stesen minyak. Bukannya Kerajaan.

Maka perkara yang sama juga sudah kita jangka berlaku minggu ini. Namun, akibat ketandusan idea nak memburukkan Kerajaan, puak Pakatan Haprak tu mula mendedahkan harga minyak palsu.

Malam semalam, tular di media sosial terutamanya melalui aplikasi Whatsapp mengatakan kononnya harga minyak dipasaran naik lagi minggu ini dan menjadikan harga bahan api itu naik buat kali kelima berturut - turut.

Harga yang ditetapkan melalui mesej yang disebarkan itu mendakwa kononnya harga minyak RON95 naik 10 sen, RON97 naik 7 sen manakala harga minyak diesal pula naik 3 sen.

Walhal harga minyak pasaran bagi minggu ini tiada perubahan kecuali harga minyak diesel yang turun sebanyak 3 sen. Bagi harga minyak RON95 dan RON97 masih kekal seperti minggu lepas.

Maka terbuktilah bahawa puak Pakatan Haprak tu cuba mencipta spekulasi lebih awal dengan menggunakan taktik pre-empting untuk membangkitkan kemarahan rakyat kepada Kerajaan. Itu menunjukkan yang puak Pakatan Haprak ni dah mula ketandusan idea!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Puak lahanat belah sana tu memang suka minyak naik harga, kalau tak caya tanya kat puak2 penjilat tegar depa tu. time minyak turun tak de pulak puji, senyap sepi. harga barang pun tak turun gak. celaka punya peniaga

    BalasPadam
  2. Politik fitnah akan ditolak rakyat juga akhirnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping