Jumaat, Ogos 04, 2017

Kesian Si Rafizi ni ya. Takde lansung pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu yang sudi tampil nak tolong dia bayar saman fitnah yang telah dikenakan terhadap dirinya sebelum ini.

Kalau nak suruh buat fitnah, semua orang suruh dia. Tapi bila dia dikenakan hukuman dan terpaksa membayar denda sebanyak RM 300 ribu kepada NFCorp, takde sekor pun pemimpin Pakatan yang bantu.

Maka terpaksa la Si Rafizi tu jadi peminta sedekah demi menabung duit saman fitnah yang telah dilakukan. Itu pun katanya, Si Rafizi tu berjaya mengutip derma sebanyak RM 1.5 juta lebih.

Si Rafizi tu mendakwa yang dia berjaya mengutip sebanyak RM1,585,014.49, iaitu lima kali ganda daripada jumlah yang sepatutnya dibayar. Sumbangan itu katanya diterima daripada pelbagai pihak.
"Daripada 5,135 orang penyumbang, 1,575 merupakan orang Melayu, 2,903 Cina, 348 ialah orang India, 40 bumiputera Sabah dan 91 ialah bumiputera Sarawak.
"Lebih kurang 2,300 orang penyumbang tidak diketahui memasukkan wang ke mesin deposit tunai yang kami tidak dapat kenal pasti mereka," tambah beliau.
Kiranya, berjaya juga la Si Rafizi tu kutip derma ya tak. Setidak - tidaknya, dia berjaya mengheret semua penderma tu untuk menanggung dosa fitnah yang telah dilakukannya sebelum ini.

Tapi, belum pasti lagi betul ke tidak Si Rafizi tu berjaya kutip derma sebanyak itu. Al-maklum la, dia kan seorang yang suka menabur fitnah. Jadi, mana kita tau betul ke tidak kenyataan yang dibuat.

Waima dia berjaya kutip sebanyak 1 billion sekali pun dan berjaya mengheret sejuta rakyat Malaysia untuk menderma, ianya tidak dapat menafikan hakikat bahawa Si Rafizi tu seorang Penabur Fitnah yang memang tidak boleh dipercayai!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. NI DENGAR SINI RAKYAT MALAYSIA YANG MELAYU BUKAN ISLAM MACAM MAT SABU RAFIZI MAHFUZ HUSAM DAN BERLAMBAK LAGI TERMASUK MAHATHIR MUKRIZ MAIIDIN MAHAYUDDIN, YANG MELAYU ISLAM LAIN YANG BUKAN ISLAM LANTAKLAH,KALAU LAH HEMPA DOK SOKONG DAN BAGI DERMA KEPADA PUAK2 INI DIKIRA BERSUBAHAT DAN TEMPAT HEMPA NERAKA JAHANAM INI AKU NAK BAGITAU HEMPA DEPA NI SEMUA ANTI ISLAM GILA DUNIA ,AKU TAK TAKUT NAK CAKAP INI SEMUA KERANA MEREKA TERANG2 HIDUP CARA KAFIR LAKNATTULLAH WALAUPUN HEMPA TENGOK DEPA SEMBAHYANG MANA NAK KHUSYUK HATI MASING2 TAMAK KUASA.NAK CARI AKU CARILAH DIMANA2 PUN ADA.HIDUP UMNO DAN PAS INSYAALLAH.

    BalasPadam
  2. Penderma yg tidak dapat kenal pasti...tpi blh sebut bilangan melayu, cina dll.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia pi check kt cctv bank tu

      Padam
  3. IsyAsllah....kepala otak kau!!!!

    BalasPadam
  4. Faham sahajalah si mamat putar belit ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping