Rabu, September 20, 2017

Masih terngiang - ngiang lagi dihujung teliga apabila Si Guan Eng ni pada suatu ketika dahulu pernah mendabik dada mengeluarkan kenyataan sombong berhubung isu banjir di Pahang.

Masa tu, Si Guan Eng ni dilihat seolah - olah cuba nak mencabar kuasa tuhan dengan mendakwa kononnya dia mampu menyelesaikan masalah banjir yang melanda Negeri Pahang.

Antara lain, Si Guan Eng tu mendakwa kononnya dia mampu menyelesaikan maslaah tersebut sekiranya DAPigs diberi peluang untuk menguasai Putrajaya dalam tempoh sepenggal.
Syukur Alhamdulillah. Sekarang Si Guan Eng tu dah nak masuk DUA PENGGAL menguasai Rejim pentadbiran Pulau Pinang. Tapi malangnya, masalah banjir kilat yang melanda negeri itu masih GAGAL diselesaikan.

Sebaliknya, isu banjir kilat yang melanda Pulau Pinang itu semakin bertambah buruk tahun demi tahun Si Guan Eng itu memerintah. Kenapa dia tak mampu nak selesaikan juga masalah tersebut?

Pertama, Si Guan Eng tu cuba membuat tuduhan kononnya Kerajaan Pusat pimpinan Barisan Nasional cuba sekat peruntukan dana bantuan kepada Rejim DAPigs yang dipimpinnya.

Tapi dakwaan itu dijawab dengan jelas apabila jumlah peruntukan sebanyak RM 22.09 juta telah disalurkan kepada Rejim DAPigs Pulau Pinang bagi membiayai projek tebatan banjir didedahkan.

Kedua, Si Guan Eng tu cuba nak salahkan rakyat kerana sering membuang sampah merata - rata sehingga menyebabkan saluran air longkang tersumbat. Penyudahnya, rakyat juga yang bersalah.

Dan yang terakhir, baru la Si Guan Eng tu nak mendakwa banjir kilat itu berlaku kerana ianya kuasa tuhan dengan menyatakan paras air naik mendadak dengan hujan lebat luar biasa.
"Daripada 74 peratus, air dalam empangan jadi 94 peratus dan ini sangat mengejutkan kerana menunjukkan volum air yang sangat banyak," katanya kepada pemberita.
Itulah IRONIKnya pemimpin DAPigs yang sorang ni. Sekarang, nampak sangat yang Si Guan Eng tu sedang menerima khifarah diatas keangkuhan dirinya sendiri. Bayangkan, dengan Tuhan pun dia sombong. Apatah lagi dengan kita manusia ni!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Kita hamba ALLAH BUKAN hamba POLITIK. Jangan mencari BONUS DOSA dengan mengapi-apikan semangat POLITIK BODOH tuan, buka minda sikit. Rakyat MELUAT dengan UMNO ha ha ha

    BalasPadam
  2. Gumbiranya Pan sbb lge brjaya..

    BalasPadam
  3. teringat juga kalau tak silap kata2 macam budak tadika nya kalau tak hujan tak kan bajir. jadi km tapi tak habis2 memperbodohkan orang dan diri sendiri..

    BalasPadam
  4. Pakcu Rantau Panjang.19 September 2017 10:27 PTG

    Setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya. Dan sebagai satu ujian yang kadang-kadang manusia sering menuding jari menyalahkan orang lain sedang kan diri sendiri tak pernah sedar akan kesilapan yang dilakukan......

    BalasPadam
  5. org melayu penang islam juga yg angkat dia sebagai tok kong....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping