Selasa, September 19, 2017

Heran bin Ajaib bila takde seorang pun dikalangan pemimpin PAN mahupun PPBM yang berani bersuara mengenai isu pesta arak yang nak dianjurkan di Kuala Lumpur baru - baru ini.

Sebaliknya, kita hanya mendengar suara - suara sumbang dari beberapa orang pemimpin DAPigs yang mempertikaikan kenapa pesta tersebut perlu dihalang oleh pihak pihak tertentu.

Tapi, perkara itu tidak menjadi satu fenomena yang aneh memandangkan ramai pemimpin Melayu dikalangan puak Pakatan Haprak tu memang tidak berani bersuara menentang DAPigs.

Nak pulak dikalangan pemimpin PAN yang memang sudah terkenal sebagai parti Ternakan DAPigs. Masa diorang dalam PAS dulu pun diorang tak berani nak menentang DAPigs secara terbuka.

Inikan pula bila diorang menyertai parti yang ditubuhkan khusus untuk membela serta menjaga kepentingan Politik parti tersebut. Maka, tak heran la jika tiba - tiba mereka hilang suara.

Kelibat pemimpin besar PAN seperti Si Khalid Samad yang pada suatu ketika dahulu pernah menjuarai isu arak di Selangor sewaktu berada dalam PAS kini lansung tak nampak batang hidungnya.

Kalau dulu, Si Khalid Samad ni bukan main lantang lagi mengkritik rakan seperjuangannya, Datuk Dr. Hasan Ali kerana mencadangkan larangan penjualan arak di sekitar kawasan Shah Alam.

Malah, kritikan yang dilontarkan oleh Si Khalid Samad itu menjadi satu isu yang sangat serius sehingga menyebabkan Datuk Dr. Hasan Ali bukan sahaja kehilangan jawatan, bahkan dipecat dari parti.

Tapi sekarang, ke mana hilangnya kelibat Si Khalid Samad tu? Kenapa dia tak bersuara lansung apabila isu berkaitan dengan pesta arak ni menjadi bahan pertikaian pelbagai pihak?

Takkan dia tak nak ambik peluang ni untuk membelasah pihak DBKL yang melarang penganjuran pesta tersebut seperti mana yang pernah dilakukan terhadap Datuk Dr. Hasan Ali?

ATAU adakah mungkin Si Khalid Samad ni tak nak bersuara kerana setakat ini nama DAPigs tidak dikaitkan dengan pesta tersebut sepertimana yang pernah berlaku sebelum ini?

Cuba kalau isu pesta arak ni dikaitkan secara lansung dengan pemimpin DAPigs seperti Tony Puaka, Terasa Kok ataupun Anthony Loke. Masa tu baru kita boleh tengok Si Khalid Samad ni meroyan tak tentu arah menyerang semua pihak bagi mempertahankan mereka!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. Apa nak heran PAN, sedangkan setelah berbaiah, masih tidur sekatil/berzina (ada sesiapa boleh tolobg check kalau mereka masih suami isteri)... inikan pula mat kat atas ni, lansung takde integriti, sekadar ahli politik makan elaun/gaji bulanan. Apa agenda Islam yg dibawanya kita pun tak tau...

    BalasPadam
  2. Org yg tak melarang, pembuat, pembawa, 7 eleven/ penjual dan semua yg terlibat dlm business chains arak akan mendapat azab masing2, negeri akhirat disana sangat luas dan tiada penghujung, sekadar mengingatkan. Jgn jadikan politik sebagai punca rezeki untuk mendapat gaji...

    BalasPadam
  3. Pan mana berani klu dap tak setuju. Pan akan ikut apa yg dap kata. Jaga kepentingan sokongan politik la katakan..

    BalasPadam
  4. Sebesar taik hidung pun rakyat tak nampak apa agenda Islam yg diperjuangkan pan. Setakat menjerit2 sial, sial, sial bagai dirasuk didalam parlimen yg mulia siapa2 pun boleh, 6 jahanam pun boleh jerit mcm tu!!!!

    BalasPadam
  5. Jangan sesekali kita menyokong sebarang aktiviti arak. Tak tertahan kita dgn azab Allah di hari akhirat nanti. Bertaubatlah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping