Rabu, September 20, 2017

Kalau sebelum ini, pelbagai pihak mula meragui pendirian parti sekutu DAPigs dalam Pakatan seperti PAN terhadap isu yang berkaitan dengan pesta arak yang telah diharamkan oleh DBKL.

Sejak isu itu dibangkitkan, rata - rata pemimpin PAN ini hanya mendiamkan diri dari memberi sebarang komen secara terbuka kerana takut mereka dilabelkan sebagai Anti Islam.

Jika tidak, sudah pasti suara - suara pemimpin PAN seperti Si Khalid Samad itu akan dpat kita dengar secara lantang sepertimana yang pernah dilakukan oleh Ahli Parlimen Shah Alam itu.


Dan semalam, Mursyidul Am PAN tampil mengeluarkan fatwa berhubung isu tersebut. Antara lain, dia mendakwa arak itu hanya akan membawa lebih banyak keburukan kepada manusia.

Walaupun larangan dari DBKL terhadap pengajuran pesta tersebut dibantah oleh DAPigs, tapi Mursyidul Am PAN ni tetap menganggap tindakan pihak berkuasa itu adalah sangat wajar.
“Mereka berhak untuk minum arak atau berkenduri-kendara dengannya, selagi tidak merosakkan pihak lain. Mereka boleh meminumnya secara seorangan atau secara berkumpulan sesama mereka di tempat mereka.
“Islam tidak menyekat hak bukan Islam untuk meminum arak di tempat mereka. Walau bagaimanapun, pihak berkuasa tempatan boleh mengawal selia majlis arak mereka dan jika terdapat sebarang pelanggaran undang-undang maka mereka boleh diambil tindakan.
“Itulah tindakan yang telah dilakukan oleh DBKL dalam mengatasi isu pesta arak ini,” ujarnya lagi.
Maka persoalannya, adakah dikalangan pemimpin PAN itu sendiri akan akur dengan fatwa yang telah dikemukakan oleh Mursyidul Am parti mereka ini memandangkan mereka masih mendiamkan diri?

ATAU, adakah mereka menentang pandangan tersebut dan menyifatkannya sebagai satu kenyataan yang dibuat secara peribadi bagi memenuhi kehendak serta menjaga kepentingan Politik Peribadi puak - puak DAPigs???
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping