Ahad, Oktober 15, 2017

Itulah sifat RETORIK puak - puak DAPigs ni. Diorang yang mengamalkan kleptokrasi, lepas tu nak memburukkan orang lain pulak. Nak pulak kalau dengan PAS, memang rapat diorang kutuk.

Tambah sekarang ni PAS dianggap sebagai Musuh Utama DAPigs yang perlu dihapuskan dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang. Lagi rapat parti itu menyerang PAS secara terbuka.

Kalau nak diikutkan dari dakwaan dan tuduhan yang dilemparkan oleh pemimpin DAPigs tu terhadap PAS selama hari ini, habis semua benda yang dilakukan oleh parti itu tak betul belaka.

Tapi yang kelakarnya, bila PAS kutip derma dari kalangan mereka yang turut hadir ke perhimpunan diorang, selamba je DAPigs ni tiru dengan mempergunakan nama Pakatan Haprak tu.

Memang dasar tak tau malu sungguh DAPigs ni. Siap kutip derma pakai tong diorang pulak tu. Yang untung diorang juga. Yang ternganga, mereka yang hadir ke perhimpunan Klepet-O-Krasi semalam.

Sebab hidup - hidup diorang ni kena kencing dengan geng 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu. Kutip derma pulak bukannya untuk menjaga kebajikan rakyat.

Kalau DAPigs kutip derma tu untuk bantu pemimpin mereka yang sedang mengalami sakit kronik, kita boleh terima akal lagi. Tapi kalau setakat kutip derma untuk sebar fitnah, itu tak betul.

Korang bayangkan la sendiri. Ahli Parlimen diorang terlantar dalam hospital pun tak dipeduli sampai terpaksa wakil rakyat tu mintak bantuan dari pemimpin Barisan Nasional, inikan pulak dengan rakyat.


Maka sekarang sudah jelas siapa pengamal kleptokrasi yang sebenarnya di Malaysia ni. Duit rembat duit rakyat berbillion, tapi masih kutip derma dari rakyat. Namun bagi penyokong Pakatan Haprak tu, DAPigs buat la apa pun, diorang sanggup terima. Waima diorang kena klepet secara terang - terangan sekali pun!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Kalau wakil pmbangkang trlantr dhospital tidk diziarahi oleh rakan mereka, macamana pula kalau rkyat yg trlantar dhospital, tentu trpinggir yerus menerus.

    BalasPadam
  2. Mngkin tong ada kelulusan sirim kot...pas guna tin milo tak lulus

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping